crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 944499

Zbornik radova

Autori: Vučenović, Dario
Naslov: Važnost i uloga razvoja samopoštovanja i samopoimanja u formiranju identiteta kod djece
( The importance and the role of self-esteem and self-image on forming identity in children )
Izvornik: Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu. Knjiga sažetaka / Vučenović, Dario (ur.). - Split : Udruga Montessori pedagogije Split , 2016. 3-4.
Skup: Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 19-21.05.2016.
Ključne riječi: samopoštovanje, samopoimanje, razvoj identiteta
( self-esteem, self-image, identity development )
Sažetak:
Samopoštovanje se često ističe kao ključ uspjeha u životu te određuje subjektivne procjene zadovoljstva životom. Visoko samopoštovanje je osnova pozitivnog mišljenja o sebi i pomaže u očuvanju visokog mišljenja o sebi čak i kada je ono na bilo koji način ugroženo. Često se navodi kao pokazatelj mentalnog zdravlja, dobre prilagodbe i slično. Osim intenziteta, istraživanja nerijetko uključuju i varijablu stabilnosti samopoštovanja. Među brojnim faktorima koji određuju samopoštovanje, posebno su značajne procjene socijalne vrijednosti i kompetentnosti te pozitivni odnosi s roditeljima. Roditeljska toplina, podrška i ljubav pozitivno djeluju na emocionalnu i socijalnu stabilnost djece, dok hladni i autoritarni roditelji imaju djecu niskog samopoštovanja, s izraženim problemima u odnosima. Ispitivanja razvoja samopoštovanja kod djece pokazuju kako se oko 4. godine javljaju prve prosudbe o kompetencijama i socijalnom statusu. Samopoimanje je značajna odrednica ponašanja svakog pojedinca. Realna slika o sebi uključuje odgovore na pitanja tko sam ja i što sam sve u stanju napraviti. Rogers nudi i pojam idealnog selfa, odnosno ono kakvi bi željeli biti. Samopoimanje je, stoga, svojevrsna kognitivna shema pomoću koje organiziramo i tumačimo informacije o sebi. Razvoj samopoimanja započinje od najranije dobi, budući da novorođenčad posjeduje sposobnost primanja i reagiranja na senzorne podražaje, a kasnije se razvijaju i sposobnosti senzo-motoričke integracije, prepoznavanja i razlikovanja lica te brojne druge sposobnosti. Svijest o samostalnom ''ja'' javlja se, po svoj prilici, negdje krajem druge godine života, kada dijete počinje razlikovati sebe od drugih objekata. Taj prvi pojam o sebi uključuje svijest o vlastitom tijelu, imenu, ali i stalnosti okolnih objekata u odnosu na nas. Negdje oko 3-4 godine samopoimanje se nadopunjuje informacijama o materijalnim svojstvima (npr. boja očiju) i materijalnim dobrima (npr. ja imam lutku), i tada se zapravo javlja prvo razlikovanje tjelesnog i privatnog selfa. U isto vrijeme se intenzivno razvija i mogućnost verbalnog izražavanja. Stvaranje identiteta prati navedene procese usvajanja slike o sebi, ali i razvoja govora. Usvajanjem rječnika, dijete dolazi u mogućnost da izrazi vlastite stavove, emocije i potrebe. Koristi ga i prilikom stvaranja slike o sebi, na način da se definira u određenim terminima. Pri tome je, kao i uvijek, važna pozitivna stimulacija iz okoline, neizostavna podrška roditelja kao i odnosi s vršnjacima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Dario Vučenović (dvucenovi@unizd.hr), 24. Lip. 2018. u 19:34 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4