crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 944613

Zbornik radova

Autori: Kramarić, Matea
Naslov: Utjecaj atribuiranja na pomagačko ponašanje studenata različitih studijskih usmjerenja
( The effect of attribution process on helping behavior among students of different study orientation )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / G. Kuterovac Jagodić, I. Erceg Jugović i A. Huić (ur.). - Zagreb: Filozofski fakultet :
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11.-13.04.2013.
Ključne riječi: Weinerov atribucijsko-emocionalni model, pomagačko ponašanje, kompetitivnost, kooperativnost, studenti
( Weiner's attribution-emotion model, helping behavior, competitiveness, cooperation, students )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je provjeriti mogućnost generalizacije Weinerovog atribucijsko- emocionalnog modela pomagačkog ponašanja u hrvatskom kulturalnom kontekstu, te ispitati jesu li efekti mogućnosti kontrole razloga traženja pomoći na pomagačko ponašanje moderirani sudionikovim studijskim usmjerenjem, kooperativno-kompetitivnom orijentacijom, izostajanjem s nastave te navikom vođenja vlastitih bilješki s predavanja. U tu svrhu proveden je simulacijski eksperiment u kojem su korišteni Weinerovi scenariji s temom studenta koji želi posuditi bilješke, a sudionici su također ispunili Skalu kooperativno- kompetitivne orijentacije te procijenili koliko često izostaju s nastave i koliko često vode bilješke na predavanjima. Podaci su prikupljeni na 285 (od toga 64% muških) studenata psihologije te dva tehnička fakulteta u Zagrebu. Rezultati su pokazali da studenti osjećaju značajno više suosjećanja, manje ljutnje, te da su skloniji pomoći kada razlog nečije potrebe za pomoći nije podložan kontroli, u odnosu na situaciju kada jest. Pritom percipirana mogućnost kontrole na pomagačko ponašanje djeluje indirektno preko pobuđenih emocija. Dodatno su dobiveni značajni efekti studijskog usmjerenja, kooperativno- kompetitivne orijentacije te izostajanja s nastave, kao i interakcija izostanaka s mogućnošću kontrole – više pomažu studenti psihologije, kooperativniji, te studenti koji češće izostaju. Rezultati ukazuju na mogućnost generalizacije Weinerovog modela, te važnost ispitivanja dodatnih varijabli u okviru modela.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Lx/-l/Lx-lAygShM2CsdeMO5mW8g/DRZB2013_knjiga-sazetaka-corr.pdf
Upisao u CROSBI: Matea Kramarić (matea.kramaric@gmail.com), 25. Lip. 2018. u 22:32 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4