crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 944614

Zbornik radova

Autori: Kramarić, Matea; Kamenov, Željka
Naslov: Utjecaj atribucija na spremnost na pomagačko ponašanje studenata: moderatorski efekti karakteristika situacije i kooperativne ili kompetitivne orijentacije sudionika
( The effect of attribution process on helping behavior among students: moderating effects of the situational characteristics and individual cooperative-competitive orientation )
Izvornik: 21. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Nikolić, M. ; Tokić, A. ; Ćubela Adorić, V. ; Dodaj, A. ; Gregov, Lj. ; Ivanov, L. ; Macuka, I. ; Nekić, M. ; Tucak Junaković, I. ; Valerjev, P. ; Vidaković, M. (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru: Odjel za psihologiju , 2018. 66-66 (ISBN: 978-953-331-196-8).
Skup: 21. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24.-26.05.2018.
Ključne riječi: Atribucijsko-emocionalni model ; pomagačko ponašanje ; kompetitivnost ; kooperativnost ; studenti
( Attribution-emotion model ; helping behavior ; competitiveness ; cooperation ; students ; )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je provjeriti postavke Weinerovog atribucijsko-emocionalnog modela pomagačkog ponašanja u situacijama koje pobuđuju kooperativnost i kompetitivnost. Dodatno smo željeli provjeriti jesu li efekti atribucija na sklonost pomagačkom ponašanju u pojedinim situacijama moderirani sudionikovim individualnim razlikama u kooperativno- kompetitivnoj orijentaciji. Proveden je simulacijski eksperiment u kojem su korištene vinjete koje opisuju studenta koji želi posuditi bilješke s predavanja. Sudionici su po slučaju raspoređeni u jednu od šest situacija koje su se razlikovale s obzirom na kooperativnost-kompetitivnost situacije te razlog zbog kojega student nema vlastite bilješke. Nakon pročitanog opisa hipotetske situacije sudionici su procijenili stupanj u kojem je razlog zbog kojega student nema vlastite bilješke bio pod njegovom osobnom kontrolom, razinu pozitivnih i negativnih osjećaja koje opisana situacija u njima izaziva te vjerojatnost pružanja tražene pomoći. Također, sudionici su ispunili Skalu kooperativno-kompetitivne orijentacije. U istraživanju je sudjelovalo N=1119 studenata i studentica prve godine preddiplomskih studija tehničkih, biotehničkih, društvenih i humanističkih usmjerenja na Sveučilištu u Zagrebu. Rezultati su pokazali značajne efekte atribucija, situacije i individualne kooperativno-kompetitivne orijentacije. Sudionici su iskazali značajno višu razinu pozitivnih osjećaja, nižu razinu negativnih osjećaja te veću spremnost na pružanje pomoći kada razlog zbog kojega student nema vlastite bilješke nije bio podložan njegovoj kontroli, u odnosu na situaciju kada jest. Sudionici su općenito skloniji pomoći kolegi studentu u kooperativnoj situaciji, u odnosu na neutralnu i kompetitivnu situaciju, te su kooperativni studenti općenito skloniji pomoći u usporedbi sa svojim kompetitivnijim kolegama. Također, rezultati ukazuju na neke zanimljive moderatorske efekte ispitivanih varijabli. Zaključno, rezultati potvrđuju Weinerov atribucijsko-emocionalni model pomagačkog ponašanja, no ukazuju i na važnost ispitivanja dodatnih varijabli u okviru modela.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.unizd.hr/Portals/29/2016/2018/XXI.%20Dani%20psihologije-%20Knjiga%20sa%C5%BEetaka.pdf?ver=2018-05-23-112031-100
Upisao u CROSBI: Matea Kramarić (matea.kramaric@gmail.com), 25. Lip. 2018. u 22:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4