crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 945890

Zbornik radova

Autori: Černja, Iva; Galić, Zvonimir; Šverko, Iva
Naslov: Odnos sklada interesa pojedinca i studijskih okolina s angažiranosti na studiju i ponašanjima povezanim s izvršavanjem studentskih obaveza
( Relationship of congruence between students' professional interests and study enviorments with students' engagement and and behaviora related to the fulfillment of student obligations )
Izvornik: Međunarodni znanstveno-stručni skup XXI. dani psihologije / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2018. 43-43.
Skup: Međunarodni znanstveno-stručni skup XXI. dani psihologije
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24-26.05.2018.
Ključne riječi: profesionalni interesi, kongruentnost interesa i studijske okoline, angažiranost u studiju, uspjeh u izvršavanju studentskih obaveza, nepoželjno akademsko ponašanje
( vocational interests, congruence of interests and study environments, engagement in study, student in-role performance, counterproductive academic behavior )
Sažetak:
Profesionalno savjetovanje temelji se na sukladnosti interesa pojedinca i osobina zanimanja. Ova paradigma nazvana je sklad pojedinca i okoline, a operacionalizira se preko kongruentnosti profesionalnih interesa pojedinca i karakteristika radne okoline. Hollandova teorija (1985) sugerira da je kongruentna interakcija osoba i okolina povezana sa uspjehom i zadovoljstvom na poslu. Istraživanja ukazuju na pozitivnu korelaciju kongruentnosti i radne uspješnosti zaposlenika, pri čemu je kongruentnost povezana s uspjehom u osnovnim radnim zadacima i uzornim radnim ponašanjem (Nye i sur. 2012). S obzirom da je motivacija za rad direktna determinanta uspjeha na poslu (Campbell i sur. 1996) očekujemo da je kongruentnost povezana i s mjerom radne angažiranosti. Iako se dosadašnja istraživanja kongruentnosti i radnih ishoda primarno odnose na radnu situaciju, važan dio profesionalnog razvoja predstavlja obrazovanje za odabrano zanimanje. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati kakav je odnos sukladnosti profesionalnih interesa i odabranog studijskog programa s angažiranosti na studiju i ponašanjima povezanim s izvršavanjem studentskih obaveza. Podaci su prikupljeni u sklopu projekta „Profesionalni razvoj u adolescenciji: razvoj modela tranzicije karijere adolescenata“. U istraživanju je sudjelovao 321 student, čiji je razvoj karijere praćen od zadnjeg razreda srednje škole kada je primijenjen Upitnik profesionalnih interesa (Tracey, 2010). Na kraju prve godine studija kodirali smo studijske programe u skladu s RIASEC modelom i prikupili podatke o angažiranosti u studiju i ponašanjima povezanim s izvršavanjem studentskih obaveza. Kao mjeru motivacije koristili smo Skalu angažiranosti u studiju (Schaufeli i Bakker, 2003) koja uz ukupan rezultat zahvaća tri komponente: energiju, posvećenost i zadubljenost. Za mjerenje ponašanja primijenili smo Upitnik uspješnosti u izvršavanju osnovnih studentskih obaveza (Williams i Anderson, 1991) i Upitnik nepoželjnog akademskog ponašanja (Tomšić i sur. 2014). Rezultati istraživanja ukazuju da dvije mjere kongruentnosti Iachan indeks (Iachan, 1984) i C-indeks kongruencije (Brown i Gore, 1994) umjereno koreliraju te da nisu povezane s niti jednom mjerom ponašanja. Ipak mjere kongruentnosti su pokazale značajnu nisku povezanost s radnom angažiranosti i njenim dimenzijama. Iako teorijske postavke i rezultati ovog istraživanja potvrđuju povezanost kongruentnosti i angažiranosti u studiju, odnos s ponašanjem na studiju nije potvrđen.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.unizd.hr/Portals/29/2016/2018/XXI.%20Dani%20psihologije-%20Knjiga%20sa%C5%BEetaka.pdf?ver=2018-05-23-112031-100
Upisao u CROSBI: Iva Černja (icernja@hrstud.hr), 3. Srp. 2018. u 10:02 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4