crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 947564

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Tomić, Draženko; Prskalo, Ivan
Naslov: Filozofska pedagogija Bonifaca Badrova (1896. - 1974.)
( Philosophical pedagogy of Bonifac Badrov (1896. - 1974.) )
Knjiga: Znat će da prorok bijaše među njima! (Ez 33, 33) Zbornik u čast prof. dr. sc. Bože Luića, OFM, povodom 70. godine života
Urednik/ci: Kljajić, Stipo ; Cifrak, Mario
Izdavač: Kršćanska sadašnjost
Grad: Zagreb
Godina: 2018
Raspon stranica:: 827-844
ISBN: 978-953-11-1088-4
Ključne riječi: Bonifac Badrov, filozofija odgoja, pedagogija
( Bonifac Badrov, philosophy of education, pedagogy )
Sažetak:
Bonifac Badrov (1896. - 1974.), bosansko-hercegovački filozof i franjevac, dugi niz godina je na sarajevskoj Franjevačkoj teologiji uz ostale kolegije predavao i Pedagogiju. U prvom dijelu ovog rada istražujemo Badrovljevo shvaćanje mjesta i uloge pedagogije, njezinog odnosa sa srodnim disciplinama i filozofijom. Uočavamo kako autor glavne probleme pedagogije identificira kao filozofske (i svjetonazorske) probleme koje je potrebno kao takve i rješavati. U tom kontekstu govori o filozofijskoj pedagogiji. U drugom poglavlju reflektiramo o odgoju kao predmetu pedagogije, u trećem o cilju odgoja. Nalazimo kako je cilj odgoja prema Badrovu individualizirati, socijalizirati i divinizirati odgojenika. U četvrtom poglavlju sagledavamo metode duhovnog i tjelesnog odgoja. Autor inzistira na tom da svaka metoda odgoja bude utemeljena na ljudskoj naravi. Budući da je čovjek po svojoj naravi biće sastavljeno od duha i tijela, pedagogija ima zadatak kultivirati obje njegove sastavnice. Badroveva "Pedagogija" znatniji naglasak stavlja na duhovni odgoj kao odgoj svih čovjekovih moći: intelekta, čuvstva i volje. U petom poglavlju promatramo kako autor budućeg odgojitelja suočava s individualnošću odgojenika po osnovi karaktera, spola, intelektualnih mogućnosti i drugog, s o odgojnim čimbenicima (obitelj, država, škola, crkva) i konačno u završnom poglavlju s odgojnim sredstvima (rad, nastava, igra, kazna…)
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija,Filozofija
Upisao u CROSBI: Draženko Tomić (drazenko.tomic@ufzg.hr), 11. Srp. 2018. u 17:44 sati
Napomene:
Bonifac Badrov (1896-1974) is a Bosnian-Herzegovinian philosopher. He also taught pedagogy at the Franciscan Theology in Sarajevo. The paper has six chapters: (1) What pedagogy is and how it is related to other scientific disciplines, especially with philosophy. (2) Education is the subject of pedagogy. (3) The aim of education. (4) Methods of spiritual and physical education. (5) Educational individuality. (6) Educational resources.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4