Prediktori očekivanja o profesionalnim ishodima kod studenata odgojiteljskih, učiteljskih i nastavničkih studija (CROSBI ID 254046)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bubić, Andreja
hrvatski
Prediktori očekivanja o profesionalnim ishodima kod studenata odgojiteljskih, učiteljskih i nastavničkih studija
Postavljanje očekivanja o profesionalnoj budućnosti važan je element odlučivanja o karijeri, kao i odabira ponašanja usmjerenih ostvarenju profesionalnih ciljeva. Provedeno je istraživanje bilo usmjereno ispitivanju spomenutih očekivanja, kao i njihove povezanosti s temeljnim samoevaluacijama, samopercipiranom zapošljivosti i samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri pojedinaca. U istraživanju je testirana i hipoteza o medijacijskoj ulozi samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri u objašnjenju povezanosti temeljne samoevaluacije i samopercipirane zapošljivosti sa studentskim očekivanjima o profesionalnim ishodima. U istraživanju je sudjelovao 301 student odgojiteljskih, učiteljskih i nastavničkih studija, a primijenjeni su instrumenti za ispitivanje temeljne samoevaluacije, samopercipirane zapošljivosti, samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri i očekivanja o profesionalnim ishodima. Temeljna samoevaluacija, samopercipirana zapošljivost i samoefikasnost u odlučivanju o karijeri potvrđeni su kao statistički značajni prediktori studentskih očekivanja o profesionalnim ishodima. Pritom je doprinos temeljne samoevaluacije i samopercipirane zapošljivosti studentskim očekivanjima bio posredovan njihovom samoefikasnošću u odlučivanju o karijeri. Ovi nalazi potvrđuju i proširuju dosadašnje spoznaje o važnosti uvjerenja o vlastitim sposobnostima i osobinama za očekivanja o profesionalnim ishodima.
donošenje odluka ; očekivanja o profesionalnim ishodima, ; samoefikasnost u odlučivanju o karijeri ; samopercipirana zapošljivost ; temeljna samoevaluacija
nije evidentirano
engleski
Predictors of Vocational Outcome Expectations Among Future Teachers and Educators
nije evidentirano
decision making ; vocational outcome expectations ; career decision self-efficacy ; self-perceived employability ; core self-evaluations.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
26 (4)
2018.
499-518
objavljeno
1330-0288
doi.org/10.5559/di.26.4.03