crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 951434

Zbornik radova

Autori: Uzelac, Ena
Naslov: ODNOS AKADEMSKE PROKRASTINACIJE I PRILAGODBE NA STUDIJ KOD STUDENATA PREDDIPLOMSKIH STUDIJA
( THE RELATIONSHIP OF ACADEMIC PROCRASTINATION AND ADAPTATION TO COLLEGE AMONG UNDERGRADUATE STUDENTS )
Izvornik: XX. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odsjek za psihologiju , 2016. 132-132 (ISBN: 978-953-331-102-9).
Skup: XX. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19.-21.05.2016.
Ključne riječi: akademska prokrastinacija ; akademska, emocionalna i socijalna prilagodba na studij
( academic procrastination ; academic, emotional and social adaptation to college )
Sažetak:
Akademska prokrastinacija je ponašajna tendencija odgađanja akademskih obveza, koja uključuje i kognitivnu i afektivnu komponentu. Prilagodba na studij se može operacionalizirati kroz različita ponašanja i iskustva u svakodnevnom životu studenata. Riječ je o složenom konstruktu koji uključuje četiri tipa prilagodbe: akademsku, socijalnu, osobno-emocionalnu i institucionalnu. S obzirom na to da akademska prokrastinacija negativno utječe na akademska postignuća, zdravlje i dobrobit studenata, osnovni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi u kakvom je odnosu akademska prokrastinacija s prilagodbom na studij, odnosno mogu li se razlike u akademskoj, emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi na studij objasniti razinom akademske prokrastinacije. Istraživanje je provedeno na studentima preddiplomskih studija Sveučilišta u Zadru. Ukupno je sudjelovalo 207 sudionika (59 mladića i 148 djevojaka) u dobi između 18 i 35 godina (M=20.85). Korišteni mjerni instrumenti su Skala procjene prokrastinacije za studente (PASS) i Skala prilagodbe na studij (SACQ). Rezultati pokazuju da mladići značajno više prokrastiniraju od djevojaka na pisanju seminara, aktivnom praćenju nastave i pohađanju predavanja. Studenti generalno više prokrastiniraju zbog odbojnosti zadatka, a manje zbog straha od neuspjeha. Nadalje, mladići najviše problema imaju s akademskom prilagodbom, dok su djevojke najzadovoljnije socijalnom prilagodbom. Promjena mjesta boravka se nije pokazala značajnom za prilagodbu na studij. Studenti skloniji akademskoj prokrastinaciji imaju značajno više problema u prilagodbi na studij od neprokrastinatora. Regresijskim analizama je utvrđeno da su kod mladića značajni prediktori zadovoljstva uspjehom prokrastiniranje učenja za ispite, aktivnog praćenja nastave i pohađanja predavanja. Učenje za ispite i sudjelovanje u nastavi prediktivno je za akademsku, pisanje seminara i aktivno praćenje nastave za emocionalnu, a učenje za ispite za socijalnu prilagodbu. Kod djevojaka je prokrastiniranje učenja za ispite značajan prediktor zadovoljstva uspjehom. Za akademsku prilagodbu prediktivni su prokrastiniranje pisanja seminara, učenja za ispite i sudjelovanja u nastavi, pisanje seminara i sudjelovanje u nastavi za emocionalnu prilagodbu, a sudjelovanje u nastavi za socijalnu prilagodbu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ena Uzelac (ena.uzelac@gmail.com:euzelac@ffzg.hr), 27. Kol. 2018. u 12:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4