crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 969724

Časopis

Autori: Dubovicki, Snježana; Mlinarević, Vesnica; Velki, Tena
Naslov: Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja
( Research Approaches and Methodological Framework in the Research of Future Teachers )
Izvornik: Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 16 (2018), 3; 595-611
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: diplomski radovi, studenti učiteljskoga studija, vrste istraživanja, znanstvene paradigme
( graduate theses, students of teacher study, types of research, scientific paradigms )
Sažetak:
U novije vrijeme u društvenim znanostima, a posebno u pedagogiji, različita istraživačka iskustva podrazumijevaju različite istraživačke stilove i filozofske pristupe koje je potrebno poznavati prije provođenja istraživanja. U radu se daje pregled različitih istraživačkih pristupa i znanstvenih paradigmi u okviru kojih je moguće kreirati i usmjeriti osobni istraživački projekt (istraživanje). Cilj i svrha rada je istražiti i upoznati različite istraživačke pristupe i metodološke okvire koji se ogledaju u zastupljenosti stanovitih znanstvenih paradigmi, primjeni kvalitativne i kvantitativne metodologije te različitih istraživačkih tehnika kojima se u svojim istraživanjima koriste budući učitelji. Iz navedenih je razloga istraženo 159 diplomskih radova studenata Učiteljskoga studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku koji su javno obranjeni od siječnja 2015. do prosinca 2017. godine. Uvidom u diplomske radove studenata dobiveni su sljedeći rezultati: od ukupnoga broja diplomskih radova (159), njih 132 (83 %) ima istraživanje. Nadalje, znanstveno područje koje je najzastupljenije u istraživanjima su društvene znanosti (36, 47 %), a unutar njih polje pedagogije (46, 55 %). Prema vrsti istraživanja dominiraju empirijska, temeljna, transverzalna i istraživanja sadašnjosti. Od svih istraženih znanstvenih paradigmi, najzastupljenija je pozitivistička (60, 6 %), a potom konstruktivistička (17, 43 %) i postpozitivistička (15, 91 %) paradigma. Dominiraju primijenjena istraživanja (78 %), dok su razvojna istraživanja (5 %) još uvijek nedovoljno zastupljena i prihvaćeno kod studenata.
Izvorni jezik: hrv
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Emerging Sources Citation Index (ESCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Puni text rada: 969724.1-11.pdf (tekst priložen 21. Stu. 2018. u 20:52 sati)
URL Internet adrese: https://hrcak.srce.hr/file/306903
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.31192/np.16.3.11
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja
Upisao u CROSBI: Snježana Dubovicki (sdubovicki@foozos.hr), 21. Stu. 2018. u 20:52 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4