Hrvatska znanstvena bibliografija (CROSBI)



Pregled bibliografske jedinice broj: 988335

Disertacija

Autor: Grgić, Barbara
Naslov: Kurikulum suvremene škole
( Modern School Curriculum )
Vrsta: završni rad - preddiplomski studij
Fakultet: Filozofski fakultet
Sveučilište: Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku
Mjesto: Osijek
Datum: 16.09.
Godina: 2015
Stranica: 18
Mentor: Jukić, Renata
Ključne riječi: kurikulum, suvremena škola, tradicionalna škola, odgoj i obrazovanje
( curriculum, modern school, traditional school, education )
Sažetak:
Svaka društvena, ekonomska, kulturna i demografska promjena izaziva i promjene u društvu te zahtijeva promjene u školstvu. S obzirom da su u globaliziranom vremenu te promjene još brže i uočljivije, društvo se suočava s problemom zastarjelosti školstva. Kako bi kurikulum zadovoljio potrebe nastavnika, pedagoga, učenika i roditelja u suvremenom društvu, pedagoški znanstvenici i analitičari su u stalnoj potrazi za novim i svježim idejama. U Republici Hrvatskoj školski sustav nije dovoljno osuvremenjen (Previšić, 2005 ; Baranović, 2006). Obilježava ga tradiconalno održavanje nastave i prenošenje znanja, odnosno nastavom dominira nastavnik. Iako se vjeruje da je takav način najednostavniji, djelotvoran i donosi najpreciznije informacije, danas se zna da nije prikladan za razvijanje potrebnih kompetencija i vještina kod djece te da nije prikladan za razvijanje kritčkog mišljenja i pripremanje za cjeloživotno učenje. Osim što nema dovoljne interakcije između nastavnika i učenika, znanje je nagomilano u neprivlačne udžbenike, a učenici bi ga trebali moći nepogriješivo reproducirati. Umjesto da sami, iskustveno, dođu do spoznaje. Naime, takva zatvorenost tradicionalnog pristupa može biti opasna za intelektualni i moralni razvoj djeteta te može biti nepremostiva prepreka u samoaktualizaciji učenika. Zato se u suvremenoj pedagogiji učenik stavlja na mjesto subjekta. Omogućuju mu se različite metode koje će ga potaknuti na aktivan rad, razvoj kritičkog promišljanja te snalaženje u problemima i novim situacijma. Takav pristup donosi posve novu sliku škole, u kojoj će učenik moći razviti kreativnost, samopouzdanje i samoaktivnost, odnosno koja će ga naučiti nositi se s izazovima koji ga očekuju.
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Renata Jukić (rjukic@ffos.hr), 7. Ožu. 2019. u 09:21 sati