Podatkovna pismenost za agrikulturni sektor u Hrvatskoj: Učenje o otvorenim podacima i pomoću njih (CROSBI ID 699168)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šalamon, Dragica ; Blašković, Lucija ; Džidić, Alen ; Varga, Filip ; Čavrak, Igor ; Bosnić, Ivana
hrvatski
Podatkovna pismenost za agrikulturni sektor u Hrvatskoj: Učenje o otvorenim podacima i pomoću njih
Cilj istraživanja bio je dati uvid u podatkovnu pismenost agrikulturnog sektora na Sveučilištu u Zagrebu pregledom zastupljenosti edukacije o otvorenim podacima (OP), i uporabe OP za učenje u kolegijima preddiplomskih i poslijediplomskih studija. Analizom dokumenata, prvenstveno ECTS kataloga kolegija Agronomskog fakulteta, identificirani su rani usvajači koji educiraju o OP ili koriste OP kao materijal za usvajanje gradiva. Utvrđena je ograničena edukacija o OP i uporaba OP u edukaciji. Kvalitativnim opisnim dizajnom klasificirani su rezultati polustrukturiranih intervjua s odabranim ranim usvajačima i dokumentne analize materijala koje koriste za svoje kolegije. Tematska analiza s fokusom na podatkovne vještine i znanje pokazala je kako se najmanji broj intervjua i dokumenata odnosio na razvijanje digitalnih kompetencija studenata i podatkovne pismenosti predavača. Najviše se referenci u intervjuima i dokumentima odnosilo na tehničke i konceptualne vještine potrebne za razumijevanje i učinkovito korištenje podataka, te kombiniranje domenskog znanja s podatkovnom pismenošću. Primjenom postojećih konceptualnih okvira za potporu korištenju OP u učenju mogle bi se proširiti korištene aktivnosti učenja, ali i razviti javno korištenje OP u poljoprivrednom sektoru s utjecajem na naprednu i prediktivnu poljoprivredu, ublažavanje klimatskih promjena i razvoj precizne poljoprivrede.
digitalna pismenost ; analiza dokumenata ; tematska analiza ; poljoprivreda ; edukacija
nije evidentirano
engleski
Data literacy in the sector of agriculture of Croatia: Learning about and with open data
nije evidentirano
digital literacy ; document analysis ; thematic analysis ; agriculture ; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
33-34.
2020.
objavljeno
10.5281/zenodo.8099299
Podaci o matičnoj publikaciji
Svržnjak, Kristina ; Čehić, Ana
Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED)
978-953-48919-1-9
Podaci o skupu
predavanje
27.11.2020-27.11.2020
Križevci, Hrvatska