( Competences of educators with the purpose of greater achievements in working with children with developmental difficulties by means of a developmental integrated curriculum in the domain of art )
Izvornik: Kompetencije vaspitača za društvo znanja / Milanka Maljković (ur.). - Kikinda : Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača , 2012. 79-88 (ISBN: 978-86-85625-10-7).
Skup: Metodički dani
Mjesto i datum: Kikinda, Srbija, 26. 5. 2012
Ključne riječi: Kompetencije; kurikulum; razvoj; dijete; umjetnost
( competences; curriculum; development; child; art )
Interes za kreativnu terapiju započeo je u 90-tim godinama prošlog stoljeća kao rezultat velikih postignuća specijaliziranih terapeuta koji su radili na područjima zdravstvene skrbi ; prevenciji, edukaciji, habilitaciji i rehabilitaciji. Mnoga dostignuća i rezultati bili su neočekivani i neplanirani, ali zahvaljujući njima primjena umjetnosti u zdravstvu znatno je porasla. Upotrebom kreativne terapije, odnosno uporaba umjetnosti poput likovno-vizualnog izražaja, glazbe, plesa, drame, lutkarstva, priče i drugih kreativnih procesa unaprijeđuje zdravlje i brži oporavak, a umjetničkim i kreativnim aktivnostima nastoji se pomoći osobi da se prilagodi nekoj specifičnoj onesposobljenosti, ili da se oporavi od neke specifične medicinske intervencije, ili da poboljša kvalitetu života u specifičnim okolnostima. Specifične terapije ovog oblika su glazbena terapija i art terapija. Spomenut ćemo pozitivno djelovanje na imunološki sustav, smanjenje osjećaja boli, smanjenje tjeskobe, opuštanje i izazivanje osjećaja ugode, na mentalno zdravlje te na obrazovanje. Posebno čaroliju glazbe osjete djeca s posebnim potrebama. Glazba može poboljšati kvalitetu življenja kod osoba koje imaju poremećaje sluha ili poteškoće u učenju. Neverbalno izražavanje karakteristika je art terapije te ima velikih prednosti u odnosu na govor, osobito kod djece, koja lakše komuniciraju crtežom nego verbalno. Prihvaćena je od strane osoba kod kojih postoje poteškoće u verbalnom izražavanju ili čija su iskustva preintenzivna da bi se mogla verbalno izraziti, te osoba koje su „preverbalne“ i koriste govor kao obrambeni mehanizam. Art terapijom se djeluje na neki specifični problem pojedinaca bilo da se radi o nekoj bolesti ili nekom stresu i osjećaju nezadovoljstva. Ona je i za one koji žele živjeti svjesnije, zadovoljnjije i ispunjenije. Umjetnost dobiva titulu suvremenog psihologa, psihijatra i odgajatelja, jer iako nismo toga svjesni umjetnost uvelike utječe na naše živote. Dopustimo umjetnosti da nas vodi ka boljem i zdravijem životu.
Vrsta sudjelovanja: Ostalo
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija