Godina: 2013
Stranica: 220
ISBN: 978-953-7530-04-4
Prevodilac: Ana, Perić
Ključne riječi: glazba; solo; komorne skladbe; doživljaj.
( music; soli; chamer orcestra; experince )
Svako glazbeno zbivanje predstavlja proces koji se odvija u nekom prostoru i vremenu. U tom procesu sudjeluju tijesno međusobno povezane i uzajamno isprepletene različite komponente, koje čine izražajni i tvorbeni glazbeni elementi. Važan i nezaobilazan dio unutar glazbe je dakako oblikovanje glazbenog djela koje nazivamo glazbeni oblici a koje nije moguće upoznati bez same glazbe, a izraz «oblikovati» znači postaviti glazbene zamisli u određen odnos, koji mora počivati na preglednosti, skladu u povezivanju pojedinih ulomaka i većih cjelina. Upoznavanje zvučnog materijala glazbene umjetnosti (zvuk, ton, šum…) ili njezinih organizacijskih tvorbenih elemenata, manje je zahtjevno jer se radi o statičnim pojavama i pojmovima, koji su osim toga izvan sfere umjetničkog. Upoznavanje oblikovanja glazbe uključuje razumijevanje njezine strukture. Kao i svaka umjetnost, tako i glazba podliježe povijesnim mijenama na koje utječu razne kulturološke, društvene i psihološke promjene. Tako i glazbeni oblici, nastaju, razvijaju se mijenjaju, usavršavaju i pretapaju se jedni u druge. Analizirajući ponuđene glazbene primjere navedene postavke bit će potvrđene. Naime, sve vrste oblika kao i uvjeti za njihovo uspješno unutarnje uređenje mogu se svesti na osnovni zajednički princip i nazivnik: jedinstvo, raznovrsnost i komplementarnost. Danas, na početku 21. stoljeća, glazba je ponovo u jednom razdoblju «zatišja» s pogledom unazad - kroz razne varijante neostilova i različitih pozivanja na prošlost, gdje glazbena umjetnost još uvijek nažalost robuje golemom materijalu postavljenom i položenom u prošlosti sa posebno upadljivim korištenjem citata iz tradicionalne glazbene baštine u novoj vizuri i okruženju, s ponovnim njegovanjem većeg sklada, čvrstine i određenosti u oblikovanju svih elemenata glazbenog tkiva. Ona još jednom dobiva čistije i jednostavnije - katkad i namjerno vrlo pojednostavljene vidove, koji u nekim slučajevima ne zaziru ni od sasvim klasičnih asocijacija. Takva stanja u glazbi i općenito u umjetnosti možemo jednim dijelom smatrati posljedicom svojevrsnog «praroditeljskog grijeha».
Kategorija: Ostalo
CD/DVD medij: da
Upisao u CROSBI: Goran Sučić (gsucic@ffst.hr), 1. Lip. 2013. u 17:50 sati
Napomene:
DVD – je sastavni dio ove knjige sadrži: recenzije na glazbeno i likovno stvaralaštvo autora, uvodna rzmišljanja i naputci autora, skladbe snimljene uživo za solo instrumente i komorne sastave, notni zapisi svih skladbi u PDF. formatu i Sibelius programu (partiture, klavirski izvatci i dionice za svaki instrument), matrice skladbi u sporijem i zadanom tempu, multimedija u kojoj je spoj glazbe i likovnosti, likovni radovi u PDF- formatu, kao i projekt u cjelosti. CIP dostupan u računalnom katalogu Nacionalne kjnižnice u Zagrebu pod brojem 839726. Obzirom da je knjiga glazbeno notno izdanje vodi se pod oznakom ISMN 979-0-9013635-0-2 Izdavač DVD Cantus ISBN 978-953-7530-04-4