( Prayer country )
Izvornik: Molitva zemlji
Vrsta: Zbirka skladbi
Godina: 2015
Ključne riječi: Molitva zemlji; Uspavanka; More
( Prayer country; Lullaby; More )
Natjecanje kao inperativ u edukacijskom procesu je put prema izvrsnosti koja mladu osobu stavlja u odnos usporedivosti, konkurentnosti s činom stvaralaštva i ostvarenja neke »više« svrhe, iako je stvaralaštvo u samoj biti odgoja. Dakle, govorimo o stvaralačkoj, samim tim i doživljajnoj sferi, koja podupire i potiće razvitak suvremene paradigme djetetove multidemenzionalnosti i integrirane osobnosti kroz glazbenu edukaciju, odgoj i samoodgoj, interpretaciju, proizvodeći tako traženi doživljaj umjetničkog djela ostvarujući višestranu iskrenu komunikaciju s drugima kao uzvišeni čin dovodeći ga gotovo do epifanije. Dakako uz postavljene ciljeve i svrhe zacrtan je put umjetnosti i glazbe na kojima mladi profiliraju talentiranost, kreativnost, motivaciju, očuvanje nacionalne i svjetske kulturne i umjetničke baštine, odgojne, obrazovne, psihološke, pedagoške metodičko– didaktičke, kulturoloske, verbalne i neverbalne komunikacijske suodnose unutarnjeg duhovnog s vanjskim materijalnim svjetom. Bogom su dani oni koji su vlastite stručne i kreativne potencijale stavili u službu korisnog angažmana i općeg dobra kao što to ćine mnogi učitelji mentori učenici koji marnim radom pridonose, kada je to najteže, ne prepuste slučajnosti, nego brigu o glazbenoj edukaciji i natjecanjima, unutar nje, podignu na najviše, pedagoške, estetske i umjetničke vrijednosti i standarde. Glazbene svečanosti, koje ove godine obilježavaju svoj respektabilan 58. rođendan, slavlje su velikog broja pjevačkih zborova osnovnih i srednjih škola Hrvatske koji će nastupiti na Državnom natjecanju. Pozoronica Hrvatskoga narodnog kazališta u Varaždinu iskazat će poštovanje svim dirigentima i njihovim učenicima, koji su, vođeni entuzijazmom i ljubavlju prema glazbi, uložili velik trud i dosegnuli visoku umjetničku razinu. S velikim veseljem predstavljam zbirku zadanih skladbi pod nazivom »Molitva zemlji« što ih je za Državno natjecanje 58. glazbenih svečanosti hrvatske mladeži u Varaždinu skladao dr. sc. Goran Sučić. Sedam zborskih skladbi za sedam kategorija, u skladu s glazbenim parametrima za različite pjevačke ansamble opravdavaju visoka očekivanja i ispunjavaju svoju svrhu u didaktičkom i estetskom smislu. Na suvremen i jednostavan način, primjeren pjevačkim kategorijama, naslanjajući se na stihove poznatih hrvatskih pjesnika, atmosferski dočarava glazbenu tradiciju Dalmacije.
Upisao u CROSBI: Goran Sučić (gsucic@ffst.hr), 2. Lip. 2015. u 18:06 sati
Napomene:
Recenzija ; Vlado Sunko, red. prof., Umjetnička akademija Svučilišta u Splitu Recenzija zadanih skladbi Gorana Sučića namijenjene dječjim i srednjoškolskim zborovima za izvođenje na Glazbenim svečanostima hrvatske mladeži u Varaždinu 2015. Goran Sučić, skladatelj širokog glazbenog interesa, u svojoj je prepoznatljivoj maniri, za ovu priliku skladao šest zborskih skladbi. Greene peace za jednoglasni dječji zbor, Praznik ljeta za dvoglasni dječji zbor, obje uz glasovirsku pratnju, namijenjene osnovcima u nižim razredima. Uspavanka za troglasni dječji zbor primjerena je višim razredima osnovne škole, dok je More za troglasni ženski bliža srednjoškolskom zboru. Troglasna Balada o ribaru i četveroglasna Molitva zemlji za mješoviti zbor predviđene su za srednjoškolske zborove ili zborove mladeži. Njegov pristup je jednostavan, tradicionalan, nadasve iskren. Posebnost, u odnosu na veliku većinu skladbi drugih autora skladanih za ovu priliku, čini njihov zabavno glazbeni karakter. S obzirom na delikatnost materije vrlo vješto ekvilibrira između svog iskrenog romantičarskog umjetničkog nagnuća i opasnosti od kiča i banalnosti. Međutim, snagu i prepoznatljivost u ovim skladbama postiže izražajnom, pijevnom i jasnom melodijom, smještenoj najčešće u vedrom dalmatinsko-mediteranskom harmonijskom ozračju. Autori, tematski primjereno raspoređenih stihova prilagođenih različitim uzrastima su Stjepan Benzon, (2 pjesme), Josip Pupačić, Gustav Krklec, Tomislav Bogović i sam skladatelj. Vrlo zanimljiva dječja skladba je Greene peace, prema stihovima Stjepana Benzona, koja na lokalni splitski način tretira ekološku problematiku (nedostatak prostora za igranje). Efektna Coda je ponovljeni refren sa novim tekstom na engleskom jeziku uz koji jedan dio pjevača repa. Suprotstavljanje starog i novog, domaćeg i stranog, složenošću pristupa dodatno obogaćuje ovu vrlo uspjelu skladbu. Praznik ljeta kao i prethodna skladba, je pravilna oblika, čije melodijsko kretanje zajedno sa komplementarnim basom iz glasovirske pratnje kontrapunktira tvoreći čvrsti harmonijski logičan dvoglasni okvir. U skladbi Uspavanka Sučić je ostvario mirni ugođaj u ¾ mjeri, primjeren naslovu, koristeći uglavnom osnovne funkcije durskog tonaliteta. Homofono izlaganje dionica A dijela u refrenu zamjenjuje komplementarni bas prekidajući monotoniju, ali ne narušavajući sveukupni meditativni doživljaj. Zahtjevnije troglasje ostvaruje u Moru, intimnoj, dojmljivoj, pomalo melankoličnoj pop-baladi sa razvijenom melodijom undecimskog ambitusa. Odmak od očekivanih radova predstavlja također Benzonova Balada o ribaru koju je Sučić skladao u duhu dalmatinskog šlagera namijenivši je troglasnom mješovitom zboru. Homogenost i raznolikost zvuka postiže upravo odstupanjem od stalnog zamornog usporednog vođenja glasova bilo u tercama ili decimama. Harmonijska jasnoća te jednostavne formalno harmonijske strukture proizlazi iz čestog podcrtavanja, u baritonskoj dionici, osnovnih funkcija tonaliteta. Molitva zemlji diše himničkom uzvišenošću snažne izražajnosti i vjere. Melodija je lako pamtljiva i pored složenijih harmonija, kvartnih akorada, prohoda, ležećih tonova. Ovdje je uspostavljen poželjan odnos vertikale i horizontale, a primjetno je da autor vješto barata izražajno tehničkim elementima vokalnog sloga, u načinu isticanja melodije u unutrašnjem glasu te usklađenosti dinamike i glasovnih registara. Imajući u vidu s jedne strane širok spektar interesa Gorana Sučića za glazbeno-pedagoški i umjetnički rad, zatim njegovo opredjeljenje na temelju iskustava stečenih u radu s djecom, a s druge strane propozicije natječaja, vjerujem da skladbe udovoljavaju zahtjevima, te da će neke od njih zaživjeti, zbog jednostavnosti strukture i lakoće kojom njegove melodije pronalaze put do slušatelja.