crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 826124

Časopis

Autori: Anić, Ivan-Damir; Dlačić, Jasmina; Jelenc, Lara
Naslov: Odrednice kompulzivne kupnje : slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj
( Determinants of compulsive buying : the case of shopping centre in Croatia )
Izvornik: Privredna kretanja i ekonomska politika (1330-187X) 25 (2016), 1; 7-36
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: ponašanje potrošača pri kupnji ; kompulzivna kupnja ; društveno odgovorno poslovanje ; maloprodajni miks ; trgovački centar
( consumer purchasing behaviour ; compulsive buying behaviour ; corporate social responsibility ; retail mix ; shopping centre )
Sažetak:
Kompulzivna kupnja je oblik ovisnosti i predstavlja kupnju koja premašuje potrebe i raspoloživa sredstva pojedinca. Za razliku od impulzivne kupnje koju potiču maloprodavači jer pridonosi rastu prodaje, kompulzivna kupnja je etičko pitanje, jer može imati negativne posljedice za kupce, njihove obitelji i kreditore. Ovaj rad istražuje utjecaj demografskih čimbenika, čimbenika sklonosti hedonizmu i utilitarističkoj kupnji te utjecaj čimbenika maloprodajnog miksa na sklonost kompulzivnoj kupnji. Analiziran je slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj. Podaci su analizirani primjenom faktorske analize i modelom višestruke regresije. Rezultati pokazuju da je intenzitet kompulzivne kupnje u analiziranom slučaju identičan u odnosu na razvijene zemlje. Kompulzivnu kupnju najviše potiču sklonost hedonizmu i čimbenici u maloprodajnom miksu kao zanimljivost centra te mogućnost informiranja i učenja. Mlađi potrošači i potrošači s višim dohotkom skloniji su kompulzivnoj kupnji od starijih potrošača i potrošača sa nižim dohotkom. Sklonost utilitarističkoj kupnji negativno je povezana s kompulzivnom kupnjom. Međutim, spol, atmosfera u trgovačkom centru, asortiman proizvoda i usluga te uslužnost osoblja nisu statistički značajno povezani s kompulzivnom kupnjom u promatranom slučaju. Rezultati imaju implikacije za blagostanje potrošača i menadžment maloprodaje i mogu biti smjernica u promicanju društveno odgovornog poslovanja i edukacije potrošača da bi se smanjile negativne posljedice kompulzivne kupnje.
Projekt / tema: 081-0000000-1270
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
EconLit
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Ekonomija
Puni text rada: 826124.PKIEP_138_Anic_Dlacic_Jelenc.pdf (tekst priložen 13. Kol. 2018. u 06:59 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/162677
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odrednice kompulzivne kupnje : slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj
Upisao u CROSBI: Jasmina Dlačić (jasmina.dlacic@ri.t-com.hr), 8. Srp. 2016. u 11:19 sati
Napomene:
Rad je nastao temeljem potpore projekata Sveučilišta u Rijeci pod brojevima 13.02.1.2.01., 13.02.1.3.07 i 13.02.2.2.12.



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4