crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 172050

Disertacija

Autor: Šesnić, Jelena
Naslov: Metafore ideologije i figure teksta: "Moby-Dick" u kontekstu "starih" i "novih" američkih studija
( Metaphors of Ideology and Figures in the Text: _Moby-Dick_ in the Context of the "Old" and the "New" American Studies )
Vrsta: magistarski rad
Fakultet: Filozofski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 11.09.
Godina: 2001
Stranica: 182
Mentor: Bašić, Sonja
Ključne riječi: Herman Melville; Moby-Dick; interpretacija; paradigma; književna povijest; Američki studiji
( Herman Melville; Moby-Dick; interpretation; paradigm; literary history; American studies )
Sažetak:
Rad razmatra kako kontekstualizirana čitanja jednoga od kanonskih romana američke književnosti, "Moby-Dick" (1851) Hermana Melvillea, zapravo mogu dati pregled promjena kritičkih paradigmi unutar književnih Američkih studija kao razmjerno mlade discipline ustanovljene početkom 20. st. Prvo poglavlje daje pregled starijih, novokritičkih, mitsko-simobličkih i psihoanalitičkih kritičkih pristupa i čitanja. Drugo poglavlje bavi se promjenom paradigme, od novokritičke do novohistorističke te kako je to utjecalo na reviziju čitanja romana, ali ne i na percepciju njegova statusa. Treće poglavlje usredotočuje se na probleme pisanja književne povijesti, periodizaciju i kanonizaciju kao procese koji zahvaćaju i status "Moby-Dicka". Četvrto poglavlje upućuje kako novija čitanja koriste Melvilleovu biografiju te ekstratekstualne pokazatelje uzete iz povijesnoga konteksta te tako umnožava interpretativni diskurs vezan za roman i subvertira neka uvriježena čitanja. Pokazuje se kako institucionalna dinamika utječe na sadržaj, status i cirkuliranje književnih interpretacija. U petom poglavlju neke se nove kritičke paradigme (novohistoristička, feministička, postkolonijalna, revidirana psihoanalitička) koriste u čitanju nekih vidova romana. Zaključak je kako nova čitanja samo doprinose visokom, kanonskom statusu romana, jednoga od najvažnijih u cjelokupnoj američkoj književnosti.
Projekt / tema: 130714
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Filologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4