Godina: 2005
Serija: Biblioteka Intermedia ; knj. 16
Stranica: 166
ISBN: 953-206-179-7
Ključne riječi: europska drama i kazalište; engleska drama; nasilje; kazališne teme i motivi; Sarah Kane; Mark
( European drama and theatre; English drama; violence; theatre topics and motives; Sarah Kane; Mark )
Knjiga govori o utjecaju suvremenog britanskog trenda (takozvani novi brutalizam, drama krvi i sperme ili in-yer-face theatre ili drama koja udara u lice, s najznačajnijim predstavnicima Sarah Kane i Markom Ravenhillom) na evropsko kazalište. Najnoviji europski trend – drame pune eksplicitnog nasilja i vulgarnog jezika su krajem dvadesetoga stoljeća preplavile Europu i izazvale reakcije na granici histerije – kako protivnika koji su tvrdili da se radi o djelima bez ikakve umjetničke vrijednosti koja samo šokiraju nasiljem tako i pobornika koji su tvrdili da je to jedini mogući "izraz osjećaja epohe" i vrhunska umjetnost. Izrazito zanimljivo i čitko pisana u maniri romana detekcije, knjiga vodi čitatelja od početka uspona britanskog trenda nasilja i njegova prijelaza u Europu pod nazivom "nove europske drame" do zamiranja trenda. Knjiga je provokativna jer za neke stvari i po prvi puta ukazuje na centre moći u europskom kazalištu i mehanizme utjecaja i nametanja određenog trenda ili osobe kao "vrhunske vrijednosti", temeljene uglavnom na demagogijama i napadima. Knjiga je aktualna jer trend, iako na izmaku u zemljama koje su ga započele, još uvijek ima svoje odjeke na našim scenama. Knjiga je plod autoričina dugogodišnjeg praćenja europskog kazališta i studioznog istraživanja i zato će ostati kao analitički trag za buduća istraživanja tog doba.
Kategorija: Strucna