Godina: 2003
Serija: Biblioteka Mansioni
Stranica: 395
ISBN: 953-6343-28-2
Ključne riječi: američka drama
( American drama )
Knjiga je nastavak autoričina bavljenja američkom dramom i primjene njezine nove klasifikacije američke drame koja se temelji na po prvi puta korištenom konstitutivnom načelu - odnosu drame prema Američkom snu, temeljnom mitu pokretaču američkog društva. Njegova primjena pokazala je da unutar realističke američke drame postoje dva jasno izražena pravca. Prvi je subverzivna američka drama koja prikazuje gubitnike i time negira funkcioniranje Američkog sna (o kojoj je autorica već objavila knjigu Subverzivna američka drama ili simpatija za losere). Drugi je afirmativna američka drama o kojoj govori ova knjiga. Ta drama ima pozitivan odnos prema mitu i afirmira njegove osnovne vrijednosti, zapisane u puritanskim temeljima mita. Te su vrijednosti pomirenje junaka sa sobom i okolinom (prihvaćanje sebe i drugih takvi kakvi jesu unutar "Božjeg nauma" koji određuje svijet) i usavršavanje sebe i okoline (postizanje sklada sa sobom i okolinom) zahvaljujući pomagačima (kako drugim likovima, naročito obitelji, supružnika i prijatelja, tako i sudbini koja je na strani junaka) te pozitivnim emocijama koje nadvladaju (toleranciji, ljubavi, radu i poniznosti). Analiza fabula i tema izabranih drama rezultirala je ograničenim brojem osnovnih tematskih preokupacija koje su otkrile strukturu vrste koja se sastoji od tri pravca koje je autorica nazvala: "Pravo na život ili prihvaćanje sebe", "Pravo na sreću ili prihvaćanje drugog" i "Pravo na slobodu ili prihvaćanje društva". Na uzorku od preko stotinu drama (Thornton Wilder, kao rodonačelnik pravca, te Woody Allen, Zoe Akins, Maxwell Anderson, Robert Anderson, S. N. Behrman, Paddy Chayefski, Herb Gardner, Susan Glaspell, John Guare, A. R. Gurney, Lorraine Hansberry, Moss Hart, Beth Henley, George S. Kaufman, Sidney Kingsley, Craig Lucas, Howard Lindsay& Russel Crouse, Terrence McNally, John Patrick, Elmer Rice, Neil Simon, John van Druten, Alfred Uhry i drugi) knjiga nakon teorijskog uvoda koji definira područje i predmet te način rada detaljno analizira dva pravca afirmativne drame "Pravo na život ili prihvaćanje sebe" i "Pravo na sreću ili prihvaćanje drugog" opisom dominantnih tema unutar pojedinog pravca.
Kategorija: Znanstvena
Puni text rada: 250798.Afirmativna_amerika_drama_ili_ivjeli_puritanci_03_A5_-_Nikevi.pdf (tekst priložen 9. Sij. 2017. u 22:02 sati)
Napomene: