Autori: Nikčević, Sanja
Naslov: Stvar je u obliku Neila LaButea ili idilična razglednica iz malog mjesta o identitetu i umjetnosti
( The Shape of the Thing by Neil LaBute or nice postcard from small town about identity and art )
Izvornik: Republika, Društvo hrvatskih književnika (0350-1337) LX (2004), 9; 33-44
Ključne riječi: američka drama; Neil LaBute; umjetnost; forma; identiet
( American drama; Neil LaBute; art; form; identity )
Tekst je analiza drame The Shape of the Things (Stvar je u obliku, ili Oblik stvari) suvremenog američkog pisca Neil LaButea o studentici umjetnosti na fakultetu malog konzervativnog gradića koja za svoj magisterij svom mladiću izmjeni u potpunosti "oblik stvari" (njegov izgled od odjeće preko vježbanja do plastične operacije, ponašanje, čak i prijatelje) i to pokaže na kraju kao umjetnički projekt pred svima. Analiza drame dokazuje kako drama kroz problem odnosa i promjene forme i sadržaja (jer je mladić mijenjajući formu na bolje mijenjao sadržaj na gore – prihvaćajući negativne norme ponašanja koje je prije odbacivao – prijevaru, laganje, grubost… ) progovara o dva ključna problema današnjeg vremena – o identitetu i o umjetnosti. Dokidanje svih formi i ograda u umjetnosti (poput forme, ljepote, svrhe, odjeka publike), dovelo je u pitanje sam predmet koji se bez granica teško može definirati. No, čak i kad je sve dopušteno netko ipak mora napraviti izbor pa je tako dvadeseto stoljeće doživjelo uspon kritičara kao onih koji odabiru. Međutim, umjetniku to nije dovoljno jer unatoč protjerivanju publike i njezina mišljenja (njoj se tumači) umjetnik ima potrebu reakcije i osjećaj da je doista napravio nešto važno. I zato junakinja drame odluči svojim "umjetničkim činom" promijeniti život.
Kategorija: Stručni
Google Scholar: Stvar je u obliku Neila LaButea ili idilična razglednica iz malog mjesta o identitetu i umjetnosti