Pregled bibliografske jedinice broj: 264530

Autori: Karlović, Dalibor
Naslov: Slika svete Apolonije, te svetih Blaža i Antuna-Opata iz riznice samostana svete Marije u Zadru ; prikaz troje svetaca zaštitnika od bolesti orofacijalnog područja
Izvornik: Acta Stomatologica Croatica (1846-0410) 40 (2006), 3; 302-308
Ključne riječi: Hrvatska; ikonografi ja; povijest medicine
Svrha rada bila je prikazati sliku svetoga Antuna opata u slavi, te svetoga Blaža i svetu Apoloniju u povijesno medicinsko-stomatološkom kontekstu. Slika se nalazi u stalnom postavu izložbe crkvene umjetnosti u benediktinskom samostanu Svete Marije u Zadru. Inače, sveta Apolonija štuje se kao zaštitnica od bolesti zuba, a i zaštitnica je stomatologa i stomatologije. Sveti Blaž zaštitnik je grla, usne šupljine i cervikofacijalne regije, a kao zaštitnika štuju ga otorinolaringolozi i kirurzi lica, glave i vrata, dok je sveti Antun-opat zaštitnih kožnih bolesti i bolesti sluznica, posebice onih uzrokovanih herpesom. Prikazana slika, ulje na platnu, naslikana je u baroknom stilu početkom sedamnaestog stoljeća. Zanimljiva je i zato što se na istom mjestu nalazi troje svetaca, zaštitnika od bolesti koje se javljaju u orofacijalnoj regiji. Osim toga ta slika svjedoči o kultu štovanja svetaca - zaštitnika bolesti zubi, usta i grla u Zadru, odnosno o usporednim načinima pružanja medicinske i stomatološke zaštite - one “ znanstvene” i one teurgijske. Ovim radom nadopunjuje se povijesno medicinsko-stomatološka baština naših krajeva, a ujedno se pokazuje kako proučavanjem sakralne umjetničke baštine možemo nadopuniti naše znanje o zdravstvenim uvjetima u određenom vremenskom razdoblju.
Izvorni jezik: ENG
Current Contents: NE
Citation Index: NE