crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 266148

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Domazet, Mladen
Naslov: Znanje i kurikulum
( Knowledge and the Curriculum )
Knjiga: Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive
Urednik/ci: Baranović, Branislava
Izdavač: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Grad: Zagreb
Godina: 2006
Serija: Biblioteka Znanost i društvo ; 18
Raspon stranica:: 45-86
Ukupni broj stranica u knjizi:: 338
ISBN: 953-6218-28-3
Ključne riječi: znanje, kurikulum, relativizam, fragmentacija znanja
( knowledge, curriculum, relativism, fragmentation of knowledge )
Sažetak:
U ovome tekstu daje se interdisciplinarni pregled definicije i karakteristika znanja prema analizama izabranih autora iz područja filozofije, sociologije, informacijskih znanosti, kognitivne znanosti i ponajprije, obrazovnih znanosti, te se, gdje je to moguće, povlače posljedice po teoriju kurikuluma i ciljeve obrazovanja općenito. Pri tome se oslanja na Ryleovu podjelu na propozicionalno (eng. know what) i proceduralno znanje (eng. know how). Govorit će se o utjecaju ta dva tipa na proizvodnju, transfer i usvajanje korpusa znanja, kao i o različitim posljedicama njihovog međusobnog odnosa na kurikulum. Rasprava je strukturirana kroz četiri Brunerova obrazovna modela. Prvi se usredotočuje na prijenos proceduralnih znanja (uz Ryelovo obrazloženje te kategorije znanja), drugi na prijenos propozicionalnih. Uz drugi se daje i kratka povijest problematike analize propozicionalnog znanja te pregled dinamike znanstvenog znanja u XX. st. Treći model bavi se organizacijom spomenutih tipova znanja u kurikulum od kasnog modernizma (Hirst) do konstruktivističkih kurikuluma (Doll). Iznosi se i kritika društvenih utjecaja na konstrukciju korpusa znanja i njihov izbor za kurikulum. Konačno se, kroz četvrti Brunerov model, zagovara prihvaćanje nedostatka apsolutne sigurnosti objektivnih znanja, bez pristanka na radikalni relativizam koji zahtjeva ukidanje školovanje općenito.
Projekt / tema: 0100500
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Pedagogija,Filozofija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4