Godina: 2006
Serija: Biblioteka Književna smotra
Stranica: 250
ISBN: 953-7067-74-2
Ključne riječi: američka drama; američko kazalište; Wilder; Williams; Albee; Mamet; Shepard; LaBute; Ives; gay drama; kazalšna kritika
( American drama; American theatre; Wilder; Williams; Albee; Mamet; Shepard; LaBute; Ives; gay drama; theatre criticism )
Knjiga Gubitnički genije u našem gradu sadrži 12 tekstova o suvremenim američkim dramatičarima i dominantnim temama u američkom kazalištu. Knjiga donosi primjenu teza koje je autorica objavila u svojim dosadašnjim knjigama o američkoj drami (Subverzivna američka dama ili simpatija za losere 1994. i Afirmativna američka drama ili živjeli puritanci 2003) o novoj klasifikaciji američke drame. Primjenjujući odnos prema Američkom snu, temeljnom mitu američkog društva kao osnovno klasifikacijsko načelo američke realističke drame, autorica je dobila podjelu na subverzivnu dramu (onu koja prikazuje gubitnike Američkog sna koji ne uspijevaju primijeniti poznata pravila i time negira mit) i afirmativnu dramu (one koja potvrđuje osnovne vrijednosti Američkog sna i pokazuje junake koji uspiju prihvatiti i sebe, i okolinu i svijet u kojem žive). Odabrani autori su među najznačajnijim autorima američke drame od T. Wildera (Naš grad) kojeg autorica smatra začetnikom afirmativne američke drame, preko T. Williamsa koji je jedan od najznačajnijih predstavnika stare subverzivne drame do E. Albeeja (Tko se boji Virginie Woolf?) kao začetnika i D. Mameta (Seksualne perverzije u Chicagu i Oleanna) kao vrhunca nove subverzivne američke drame. Tu je i najznačajniji pisac američke drame koji izlazi iz realističkih kanona Sam Shepard ("Pokopano dijete ili pusta zemlja starog kralja" i "Pravi zapad ili živa istina o Američkom snu") pa ga autorica i analizira iz vizure arhetipske kritike. O najnovijim dramama američke drame su tekstovi "Neil LaBute Stvar je u obliku ili idilična razglednica iz malog mjesta o identitetu i umjetnosti", te pregledi dvije iznimno zanimljive i u nas malo obrađene teme: "Američki teatar apsurda ili David Ives U pravom ritmu" i "Gay-tema u američkom kazalištu ili kako su anđeli dobili spol". Knjigu završava prikaz teorijske i kritičke misli o američkoj drami ("Njezino veličanstvo dnevna kritika"), iscrpna analiza s brojnim primjerima koja primjereno zaokružuje cijelu knjigu smještajući dosadašnje kritičke primjere u drugim člancima kao i autoričin pristup u kontekst američke kritičke misli.
Kategorija: Znanstvena
Puni text rada: 288519.Gubitnicki_genij_u_nasem_gradu_Losers_Ge.pdf (tekst priložen 9. Sij. 2017. u 21:42 sati)