crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 319664

Časopis

Autori: Breko Kustura, Hana
Naslov: Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu
( Examples of the Simple Liturgical Polyphony from Croatia in European Context )
Izvornik: Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik (0587-5455) 39/1 (2008), 1; 3-33
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: jednostavno višeglasje; Zadarski tropirani Sanctus (13.st.); hvarski napjevi Benedicamus domino (15./16.st.); Tota pulchra es iz kantuala fra Frane Divnića (Zadar); dvoglasni Requiem iz Cresa (18.st)
( Simple Polyphony; Troped Sanctus from Zadar (13th Cent.); Benedicamus domino chants from Hvar (15th/16th Cent.); Tota pulchra es from Manuscript by Friar Frane Divnic in Zadar (17th Cent.); Two-Part Requiem from Cres (18th Cent.) )
Sažetak:
Korpus dvoglasnih napjeva jednostavnog viseglasja iz hrvatskih regija obuhvaca relativno veliku skupinu od oko stotinu napjeva, od cega najveci dio pripada ciklusima dvoglasnih misa ciju kontinuiranu prisutnost pratimo u glazbeno- liturgijskim knjigama obalnog podrucja sve do kraja 18.-19. st. Ovaj je rad nastao kao nastavak istrazivanja i preliminarnog inventara izvora sto ga je 1993. objavio Rudolf Flotzinger, a cilj mu je predstaviti konkretne notne primjere odabranih napjeva u svjetlu novih komparativnih spoznaja. Nakon uvida u historiografiju pojma tzv. jednostavnog viseglasja, autorica posebnu paznju posvecuje novoj analizi dvaju najstarijih primjera iz Hrvatske: zadarskom Sanctusu iz 13. stoljeca u svjetlu nove sondaze njegova tropa, te skupini od pet napjeva Benedicamus domino iz dominikanskog samostana u Starom Gradu (otok Hvar) nalazeci konkretne argumente za smjestanje ovih napjeva u kontekst srodnih talijanskih izvora polifonie semplice. Primjeri misnih stavaka iz samostana benediktinki u Cresu, te napjevi iz kantuala franjeva ckog samostanu u Zadru (Divnic) iz 17. stoljeca potvrduju tezu da je ociti razlog tako dugog trajanja srednjovjekovnog nacina gradnje dvoglasnog stavka upravo u socioloskom konktestu kojemu ovi napjevi pripadaju. Naime, monasticke zajednice franjevaca, dominikanaca i benediktinaca namjerno su njegovale i stvarale nove napjeve vjerne starom srednjovjekovnom nacinu gradnje stavka, prilagodujuci time repertoar napjeva lokalnim potrebama.
Projekt / tema: 101-0000000-2542
Izvorni jezik: HRV
Rad je citiran u
bazama podataka:
Web of Science: Arts & Humanities Citation Index
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Znanost o umjetnosti
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu
Upisao u CROSBI: Hana Breko (brekoh@hazu.hr), 26. Sij. 2008. u 17:04 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4