Godina: 2007
Serija: Grobnički zbornik, Posebna izdanja, knj. 10.
Stranica: 769
ISBN: 978-953-7548-01-8
Ključne riječi: hrvatski jezik ; čakavsko narječje ; ikavsko-ekavski dijalekt ; grobnički govor ; gramatika ; rječnik ; fonologija ; morfologija ; sintaksa ; akcenatski tipovi
( Croatian language ; Čakavian dialect ; Ikavian-Ekavian dialect ; speech of Grobnik ; grammar ; dictionary ; phonology ; morphology ; syntax ; accentual patterns )
Knjiga Grobnički govor XX. st. (gramatika i rječnik) sadrži dva dijela koja čine kompaktnu cjelinu, opis grobničkoga govora na gotovo svim jezičnim razinama. Gramatički se dio sastoji od triju studija dviju autorica. Prva rasprava Jezični sustav grobničkoga govora u XX. stoljeću Ive Lukežić donosi precizno pojašnjenje govornoga područja koje je zahvaćeno terminom grobnički govor. On se određuje kao sjevernočakavska skupina govora središnjega poddijalekta ikavsko- ekavskoga dijalekta čakavskoga narječja. Prikaz je fonoloških razlikovnosti grobničkoga govora proširen nizom jezičnih crta koje se u recentnijoj dijalektološkoj literaturi, posebice sjevernočakavskih idioma, proširuju i na one arealne razlikovnosti. Posebnu je pozornost autorica posvetila morfološkim značajkama grobničkoga govora. Sanja Zubčić u prvoj je svojoj studiji podrobno analizirala akcenatski sustav grobničkoga govora i akcenatske tipove svih promjenjivih vrsta riječi klasificirajući ih prema suvremenim spoznajama u akcentologiji. U drugoj raspravi prikazuje sintaktičke funkcije u grobničkom govoru: predikat, subjekt, objekt, priložnu oznaku, atribut i apoziciju. Drugi dio monografije predstavlja rječnik s više od 13 tisuća natuknica i petstotinjak leksikografski obrađenih frazema s akcentuiranim oprimjerenjima.
Projekt / tema: 009-1012647-0900
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: irepac@ffri.hr (irepac@ffri.hr), 30. Tra. 2008. u 14:52 sati