Izdavač: Naklada Jesenki i Turk/Hrvatsko sociološko društvo
Godina: 2007
Stranica: 367
ISBN: 978-953-222-271-1
Ključne riječi: Hrvatska; civilno društvo; socijalni kapital; udruge
( Croatia; civil society; social capital; associations )
U knjizi u predstavljeni rezultati projekta Indeks civilnog društva (ICD) u Hrvatskoj kao participativnog, akcijski orijentiranog istraživanja procjene stanja civilnog društva u zemljama širom svijeta. Projekt povezuje procjenu s refleksijama i akcijskim planom dionika, a usmjeren je na jačanje civilnog društva u područjima prepoznatih slabosti ili izazova. Knjiga se sastoji od pet poglavlja. U poglavlju » ; Indeks civilnog društva: pozadina i metodologija« ; informira se o nastanku i razvoju projekta ICD-a, konceptualnom okviru i istraživačkoj metodologiji. U poglavlju » ; Okvir istraživanja civilnog društva u Hrvatskoj« ; upozorava se na nasljedstvo razvoja civilnog društva u Hrvatskoj te se rasvjetljavaju neke njegove posebnosti. Opisuje se koncept civilnog društva u Hrvatskoj te definicija civilnog društva korištena u projektu. Treće poglavlje » ; Analiza civilnog društva« ; je najopsežnije i podijeljeno je u četiri dijela – strukturu civilnog društva, okolinu civilnog društva, vrijednosti civilnog društva i utjecaj civilnog društva – što odgovara četirima dimenzijama prema metodologiji ICD-a. Predstavljeni rezultati po pojedinim dimenzijama i poddimenzijama pružaju uvid u šire probleme razvoja civilnog društva koji se sažimaju u zaključcima. U » ; Zaključcima« ; su rezultati ovog kompleksnog istraživanja sažeti u dijamant civilnog društva u Hrvatskoj. K tome, nude se interpretacije rezultata s implikacijama za stanje civilnog društva u Hrvatskoj. Preporuke se odnose na konkretne akcije jačanja civilnog društva i njegove uloge u Hrvatskoj te na pravce novih empirijskih istraživanja. Peto poglavlje » ; Prilozi« ; sadrže: Bodovnu matricu, Pregled metoda istraživanja ICD-a, Spisak intervjuiranih stručnjaka, Istraživanje utjecaja civilnog društva na javne politike - studije slučajeva, Istraživanje društvene odgovornosti gospodarstva, Analizu pisanja novina o civilnom društvu, Civilno društvo u regiji - komparativni prikaz ICD-a, upitnike kojima je prikupljen dio podataka u istraživanju te literaturu.
Projekt / tema: 066-0661686-1121, 066-0661686-1432
Kategorija: Znanstvena
Socijalne djelatnosti