Naslov: Vremenska analiza prednapetih betonskih ljusaka
Datum: 19.07.
Godina: 2007
Stranica: 216
Mentor: Radnić, Jure
Ključne riječi: eksperimentalno ispitivanje; prednapeta betonska ljuska; dugotrajno opterećenje; rasterećenje; puzanje; pomaci; deformacije
( experiment tests; prestressed concrete shells; long-term static load; unloaded; creep; displace; deformations )
Prvo su prikazane osnove numeričkog modeliranja ploča i ljusaka. Zatim su opisana pojednostavljenja trodimenzionalne teorije ploča i ljusaka, te nedostaci elemenata Mindlin-ove ploče i pojednostavljenog elementa ljuske. Prikazana je usvojena formulacija konačnog elementa ploče i ljuske, te naznačene osnove analize s elasto-plastičnim modelom materijala. Potom su izložena dva odvojena numerička modela za nelinearnu analizu armiranobetonskih ploča i ljusaka: model za statičku analizu i model za vremenski ovisnu analizu. Model za statičku analizu namijenjen je slučajevima s kratkotrajnim mirnim opterećenjem. Model za vremenski ovisnu analizu simulira reološke efekte betona pod dugotrajnim statičkim opterećenjem. Pobliže je predstavljen usvojeni model betona koji opisuje popuštanje betona u tlaku i razvoj pukotina u vlaku, te uključuje utjecaje vlačne i posmične krutosti ispucanog betona. Uključeni su utjecaji puzanja, skupljanja i starenja betona, te temperaturni efekti. Prikazan je i model za nelinearno puzanje betona pod visokim razinama dugotrajnog statičkog opterećenja. Modelirana je geometrijska nelinearnost ljuske (veliki pomaci). U svrhu testiranja prikazanog numeričkog modela, analizirane su tri eksperimentalno ispitane vitke čelične konzole. Razvijen je numerički model za analizu prednapetih betonskih ploča i ljusaka. Uključeni su utjecaji kratkotrajnog i dugotrajnog opterećenja. Sažeto je opisan usvojeni nelinearni model armature. Armatura se modelira kao posebna lamela s anizotropnim svojstvima materijala, odnosno s mogućnošću prijenosa sila samo u pravcu pružanja šipki. Prednapeti kabeli modeliraju se jednodimenzionalnim zakrivljenim konačnim elementima, koji su kompatibilni s usvojenim elementima ljuske. Opisani su načini modeliranja utjecaja prednapinjanja, te prikazan postupak rješenja vremenski ovisne analize. Detaljno su opisana provedena eksperimentalna ispitivanja. Eksperimentalno su ispitane jedna klasično armirana betonska ploča i jedna prednapeta betonska ljuska. Eksperimentalna ispitivanja izvedena su u svrhu testiranja razvijenog numeričkog modela za analizu prednapetih ploča i ljusaka za kratkotrajno i dugotrajno opterećenje. Na kraju su verificirani razvijeni numerički modeli usporedbom s rezultatima mjerenja provedenih eksperimentalnih ispitivanja armiranobetonske ploče i prednapete betonske ljuske.
Projekt / tema: 083-0000000-1538
Građevinarstvo
Upisao u CROSBI: jradnic@gradst.hr (jradnic@gradst.hr), 13. Svi. 2008. u 12:17 sati