crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 405053

Zbornik radova

Autori: Ćulum, Bojana; Ledić, Jasminka
Naslov: Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe
( Citizenship conceptions and competences - implications for educational programs )
Izvornik: Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik / Matijević, M. (ur.). - Jastrebarsko : Hrvatsko andragoško društvo , 2009. .
ISSN: 1331-3134
Skup: Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29.-31.05.2009.
Ključne riječi: građanske kompetencije; civilno zalaganje; koncepcije kompetenetnog građanina; orijentacije građanina; obrazovanje za aktivno građanstvo
( conceptions of citizenship; civic competences; civic engagement; citizenship education )
Sažetak:
Aktivno građanstvo ključno je u održavanju zdrave demokracije i (obrazovni) ideal kojem valja težiti u suvremenom društvu. Pitanje koncepcija (aktivnog) građanstva i građanskih kompetencija koje najbolje odgovaraju demokraciji, oduvijek je žarište rasprave brojnih filozofa, politologa i povijesničara. Poznavanje različitih koncepcija poželjnog, odnosno ''dobrog građanina' nužno je zbog implikacija koje (ne)prihvaćanje istih ima na obrazovne programe. U radu se raspravlja o temeljnim karakteristikama kompetentnog građanina u demokratskom sistemu i koncepcijama građanina, od kojih je svaka povezana s odgovarajućim konceptom razumijevanja demokracije. U fokusu rada su temeljna obilježja i argumentacija koncepcije građanina koje postavljaju Boyte i Karri (2000): (I) građani kao glasači određenog političkog sustava, (II) građani koji pokazuju zabrinutost i brigu za zajednicu i (III) građani koji doprinose stvaranju javnog dobra i rješavanju problema zajednice te orijentacije građanina kako ih definiraju Westheimer i Kahne (2004): (I) orijentacija građanina prema osobnoj odgovornosti, (II) aktivnoj participaciji te (III) pravdi odnosno društvenoj jednakosti. Autorice raspravljaju o koncepcijama građanina i građanskim kompetencijama koje ih prate. Koncepcije građanina važno je razlikovati zbog načina na koji svaka od njih oblikuje pristupe obrazovanju za aktivno građanstvo, načina na koji se pojavljuje u aktualnim kurikulumima i gradi u ishode učenja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 009-0000000-0931, 066-0661686-1121
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: bculum@ffri.hr (bculum@ffri.hr), 6. Lip. 2009. u 16:06 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4