crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 418849

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Tomić-Ferić, Ivana
Naslov: Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu
( Between science, ideology and artism: triptych about social history of music of 20th century in Split )
Knjiga: Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu
Urednik/ci: Čavlović, Ivan
Izdavač: Muzikološko društvo FBiH ; Muzička akademija
Grad: Sarajevo
Godina: 2008
Raspon stranica:: 93-109
Ukupni broj stranica u knjizi:: 17
ISBN: 978-9958-9591-8-9
Ključne riječi: 20. stoljeće, angažirana umjetnost, socijalna povijest glazbe, ideologija, znanost, estetika, splitski skladatelji, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli
( 20th century, engaged art, social history of music, ideology, science, aesthetics, Split composers, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli )
Sažetak:
Svjedočeći vremenu slobodoumnosti i demokratizacije svih sfera društvenog života, sazreo je trenutak za refleksivno promišljanje o ideološki angažiranoj umjetnosti minuloga stoljeća i njenoj osjenjenosti političkim zbivanjima unutar specifičnog prostornog i vremenskog kontinuuma. S druge pak strane, pokušaj dezideologizirane, dakle, znanstveno postulirane rasprave o glazbi kao eminentno artističkoj (estetičkoj) disciplini, podrazumijeva odmak od njenog, makar i eksplicitno naglašenog, ideološkog ozračja. U tom procjepu između znanosti, ideologije i atrizma, pokušalo se, temeljem primarnih izvora i dostupne građe iz dnevnog i periodičnog tiska, rasvijetliti specifičnost društveno-povijesnog realiteta glazbe spomenutog razdoblja na primjeru "splitskih" skladatelja (Gotovac, Tijardović, Papandopulo, Bombardelli) čiji je kreativitet na različite načine, u većoj ili manjoj mjeri, bivao suočen s ideologiziranim prostorima. Ta činjenica, međutim, ne oslobađa obveze da se pogledom unatrag, izvan ideološkog konteksta, pristupi objektivnoj arbitraži i evaluaciji umjetničke vrijednosti njihovih opusa. Usporedni, znanstveno argumentirani, optok misli o pojedinim dijelovima i cjelini ovako postavljenog triptiha, provocira oveći niz pitanja o mogućnostima očuvanja artističke individualnosti u ideologiziranoj realnosti. Odgovori iznijeti ovom studijom vjerojatno nisu konačni, no zacijelo predstavljaju značajan prilog izučavanju nekih novih smjernica socijalne povijesti glazbe 20. stoljeća otvarajući prostore za njenu dalju nadgradnju.
Projekt / tema: 213-0000000-1033
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Znanost o umjetnosti
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: stuksar@muza.hr (stuksar@muza.hr), 15. Lip. 2009. u 22:24 sati
Napomene:
Rad je tiskan paralelno i na engleskom jeziku



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4