crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 468415

Disertacija

Autor: Đuran, Sanja
Naslov: Proces stvaranja vizualnog identiteta grada
( Creation process for an visual identity of a town )
Vrsta: završni rad - preddiplomski studij
Fakultet: Grafički fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 11.03
Godina: 2009
Stranica: 49
Mentor: Pibernik, Jesenka
Neposredni voditelj: Dolić, Jurica
Ključne riječi: Vizualni identitet; grafički dizajn; vizualna identifikacija
( Visual identity; Graphic design; Visual identification )
Sažetak:
Mišljenje je kako ljudi danas percipiraju dizajn kroz oglašavanje te kroz oglase i plakate, no moje je osobno mišljenje kako je to je samo jedan mali dio grafičkog dizajna. Danas je dizajn najviše implementiran u sferi oglašavanja, koja je u odnosu na grafički dizajn vrlo mala sfera. Ponekad se stječe dojam da riječ dizajn, oglašavanje i brand često koristimo u svakodnevnom govoru, no smatram da se tim pojmovima ne trebamo razbacivati.Svaki od njih ima svoju težinu. Dizajn je struka koja omogućava ugodan život i sam sebi nije svrha. Značenje dizajna u suvremenoj kulturi određuje se njegovom funkcionalnošću, komunikativnošću, dostupnošću i precizno određenim mjestom u protoku informacijaa, roba i usluga. Danas je stroga granica između dizajna i umjetnosti izbrisana, budući da oba smjera posjeduju svoj vlastiti jezik, svoju povijest i svoje čvrsto mjesto u kulturi suvremenog društva, pa se i njihove metode i rezultati preklapaju i nadopunjuju. Jedan, od mnogih primjera, takvog preklapanja možemo vidjeti i u stvaranju vizualnog identiteta za neki grad. Ispreplitanje dizajna i umjetnosti bi u tom slučaju bilo u svrhu i oglašavanja, i funkcionalnosti, i komunikacije, te dostupnosti... Ako, tj. kada, zadovoljimo sve te parametre možemo govoriti o dobro odrađenom poslu. Treba imati na umu da je vizualni idenitet jedna vrsta jezika s kojim grad komunicira i unutar sebe ali i prema van. Takav jezik sadržava mnogo dijalekata, ali oni su, za razliku od dijalekata koje pronalazimo u jeziku jednog naroda, poznati svima. Ovim ću radom dotaknuti pitanje vizualnosti i identiteta grada Senja. Kao primjer poslužiti ću se knjigom grafičkih standatda koja je izrađena za vizualni identitet toga grada. Vidjeti ćemo kako od najednostavnijih asocijacija i ideja dolazimo do ključnih elemenata za stvaranje idenitteta grada.
Projekt / tema: 128-1281955-1960
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Grafička tehnologija
Upisao u CROSBI: jpiberni@grf.hr (jpiberni@grf.hr), 12. Tra. 2010. u 12:49 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4