Godina: 2011
Raspon stranica:: 369-369
Ukupni broj stranica u knjizi:: 703
ISBN: 978-953-314-031-5
Ključne riječi: Tanja Radović, suvremena hrvatska drama, tehnologija, pomaknuta stvarnost
( Tanja Radović, contemporary Croatian drama, technology, shifted reality )
Članak definira pomaknutu stvarnost kao stilsku konzistentnost dramatičarke Tanje Radović koja se očituje od autoričine prve knjige (Iznajmljivanje vremena, Meandar, SKUD Ivan Goran Kovačić, Zagreb, 2001.). Autoričine drame zasnivaju se na realnim situacijama (obitelj, knjižnica koja uvodi novi sistem obrade podataka, putovanje vlakom…), koje zbog određenog uzroka ili povoda (tehnologija - Mreža, Kompjutor ; književnost - Mačja glava, Zarobljeni u crtežu ; priroda vremena - Iznajmljivanje vremena), dožive pomak koji ih odvede u nad/realnu/virtualnu stvarnost. Članak se bavi analizom novih drama Tanje Radović iz druge knjige drama Ledeno doba (Meandarmedia, SKUD Ivan Goran Kovačić, Zagreb, 2009), u kojima se nastavlja linija tehnologije kao uzroka pesimističnog pomaka u slici svijeta. Drame kao osnovu uzimaju funkcioniranje ljudskog mozga podložnog impulsima koji mu se šalju iz određenog središta s vrlo jasnim ciljem – da nas navedu da kupujemo što više, a mislimo što manje. U drami Plastične đurđice likovi otkrivaju izvor odašiljanja (odašiljač mobilnog operatera), a u drami Sunčeve pjege svijet funkcionira vođen impulsima i stimulatorima enzima endorfina. Ledeno doba, najrazrađenija drama ove trilogije, pokazuje svijet bez izlaza u kojem poduzeće Multimarketing vlada našim mislima i snovima, uz pomoć virtualnih knjiga, koje zamjenjuju klasične i sadrže skrivene poruke.
Projekt / tema: 130-2641300-1036
Upisao u CROSBI: snikcevic@uaos.hr (snikcevic@uaos.hr), 22. Lip. 2011. u 17:40 sati