Grad: Rijeka
Godina: 2011
Stranica: 246
ISBN: 978-953-7007-27-0
Ključne riječi: glazba; opera; pjevač; koncert
( music; opera; singer; concert )
Burna povijest Rijeke i Sušaka stabilizirala se nakon Drugoga svjetskog rata kada je u novim državno-pravnim uvjetima došlo do njihova spajanja u jedinstveni grad. Obnova i nagli razvoj grada pogodovali su uzletu društvenih djelatnosti sa zapaženom ulogom kulturno-umjetničkih društava. U tom optimističnom ozračju uzdiže se Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca kao vodeće kulturne ustanove. Već 1945./1946. godine Kazalište ima sve svoje sastavnice (operu, balet, dramu i talijansku dramu). U novoosnovanoj Operi od njezinih početaka djeluje i s njome raste, kasnije proslavljeni prvak Opere, hrvatski bas Franjo Godec. Životopis predstavlja Franju Godeca (rođen 1917. godine u Koprivnici) kao čovjeka stabilnosti i kontinuiteta: došao je u Rijeku, ostao u njoj, a svoj radni vijek proveo je kao pjevač /prvak Opere Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, i kao obiteljski čovjek uz suprugu Mariju i dvoje djece. Prema dostupnim dokumentima, na prvome mjestu prema objavljenim kritikama pojedinih opernih predstava, tekst oslikava Franju Godeca kao pjevača koji je počeo svoju djelatnost u pjevačkom zboru, a u naponu karijere nosio najvažnije basovske dionice domaće i svjetske operne literature. Za potrebe matične kuće nesebično je u istoj predstavi pjevao po dvije, a ponekad čak tri uloge. Nastupao je i kao koncertni pjevač. Zabilježeni su svi dokumentirani nastupi Franje Godeca. Operni nastupi evidentirani su u tabelarnom prikazu s podatcima: redni broj, opera, uloga, godina premijere i broj nastupa. Godec je imao 1873 operna nastupa. Za koncertne nastupe u tabeli se bilježe sljedeći podatci: nadnevak, mjesto, sadržaj, repertoar, sudionici. Bilo ih je ukupno 100. Poseban prilog čine sjećanja gospođe Marije, pjevačeve supruge.Taj tekst - koliko osoban toliko i dokumentaran - omogućuje pogled u život Franje Godeca izvan svjetala pozornice.
Kategorija: Znanstvena
Povijest,Znanost o umjetnosti
Upisao u CROSBI: marija@ufri.hr (marija@ufri.hr), 1. Stu. 2011. u 16:25 sati