crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 552677

Zbornik radova

Autori: Domazet, Mladen
Naslov: Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika
( Teach them decision-making : importance of civics in the development of Croatian students' competence in natural sciences )
Izvornik: Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova / Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet , 2011. 159-172 (ISBN: 9789531754118).
Skup: Društvene pretpostavke društva znanja
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 12.-13. 11. 2010.
Ključne riječi: kompetencije; klimatske promjene; obvezno obrazovanje; obrazovni ishodi; društvene potrebe; PISA 2006.; građanski odgoj
( competences; climate change; compulsory education; educational outcomes; societal needs; PISA 2006; civics )
Sažetak:
Članak daje pregled društvenih utjecaja (izvan stroge obrazovne teorije) na određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje u skladu s društvenim potrebama „društva znanja“ na planetu koji se zagrijava. Daje se i kratak pregled povijesti uvođenja pojma „kompetencije“ u obrazovni diskurs, kao slijednika (u predmetnom području prirodnih znanosti) „prirodoznanstvene pismenosti“ i daljnjem koncepcijskom iskoraku iz popisivanja disciplinski važnih činjenica. Prikazuju se i tradicionalni društveni utjecaji na konceptualizaciju prirodoznanstvenog obrazovanja, ali i recentne potrebe obrazovanja budućih građana za uzimanje u obzir postpolitičkog i djelomično postdemokratskog stanja koje se pojavljuje kao nuspojava društva znanja pod klimatskim pritiskom. Uz upozorenje na rezultate empirijskih istraživanja koji pokazuju negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima, prikazuju se komparativni rezultati ispitivanja hrvatskih 15-godišnjaka u području izučavanja okoliša i geofizike, u sklopu ispitivanja PISA 2006. U svjetlu potrebe za radikalno drukčijim odnosom društva prema prirodnoj okolini te specifičnosti rezultata hrvatskih 15-godišnjaka na spomenutom testiranju naglašava se urgentnost uvođenja aktivnoga „državljanskog odgoja“ među mlađim generacijama. Iako neočekivan, ovakav se zaključak nameće iz usporedbe znanja i stavova ispitanika s onima njihovih roditelja i vršnjaka u zemljama OECD-a.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0938
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Pedagogija,Filozofija
Upisao u CROSBI: domazet@idi.hr (domazet@idi.hr), 23. Stu. 2011. u 13:01 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4