crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 594554

Zbornik radova

Autori: Popović, Željko; Vujinović, Suzana; Užarević, Zvonimir; Bogut, Irella
Naslov: Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske
( Knowledge of younger school age children about preotected nature areas in Croatia )
Izvornik: 14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup, Knjiga sažetaka / Jukić, Ante (ur.). - Vukovar : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), Prehrambeno-tehnološki fakultet, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku , 2012. 123-123 (ISBN: 978-953-6894-46-8).
Skup: 14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup
Mjesto i datum: Vukovar, Hrvatska, 13.–15.09.2012.
Ključne riječi: zaštićena prirodna područja; djeca mlađe školske dobi
( protected nature areas; younger school age children )
Sažetak:
Zaštićena područja doprinose očuvanju biološke i krajobrazne raznolikosti osobito rijetkih i ugroženih vrsta te njihovih staništa. U područjima pod raznim oblicima zaštite trajno su ograničene ili zabranjene ljudske djelatnosti koje bi ih mogle ugroziti, a u Republici Hrvatskoj je 447 lokaliteta pod nekom od zakonskih kategorija zaštite. U odgoju za okoliš polazi se od upoznavanja prirodnih znamenitosti kao dijela ukupne prirodne i kulturne baštine. Zato je cilj našeg istraživanja bio odgovoriti na pitanje koliko djeca mlađe školske dobi znaju o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj te koliko su svjesna važnosti zaštite prirode. Istraživanje je provedeno anketiranjem ukupno 63 učenika četvrtih razreda u Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Đakovu. Anketa je sadržavala 14 pitanja objektivnog tipa. 49% ispitane djece je posjetilo barem jedan nacionalni park u Republici Hrvatskoj. Svi učenici poznaju da su nacionalni parkovi najpotpuniji oblici zaštićenog prostora, a od parkova prirode najpoznatiji su im Lonjsko polje, Medvednica i Kopački rit. Na pitanje zašto ljudi štite prirodu učenici su odgovarali: zato da bude uredna i lijepa, da bi ljudi, biljke i životinje mogli živjeti, zato što žele sačuvati šume, da bi očuvali život te da bude čista i nezagađena. Ukupni rezultati istraživanja pokazuju da je znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj oskudno pa je zato potrebno provoditi što raznolikije izvanučioničke aktivnosti s djecom u prirodi te planski provoditi upoznavanje pojedinih zaštićenih prostora u Republici Hrvatskoj. Ove aktivnosti potrebno je provoditi na svim razinama obrazovanja, a za odgoj za okoliš i ukupni održivi razvoj, najvažnije su one koje se provode u rano školsko doba.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Biologija,Pedagogija
Puni text rada: 594554.Popovic_Vujinovic_Bogut_Uzarevic_Znanje_ucenika_zasticena_podrucja_Ruzicka_2012_poster.pdf (tekst priložen 24. Ruj. 2012. u 13:45 sati)
Upisao u CROSBI: popovic@ufos.hr (popovic@ufos.hr), 24. Ruj. 2012. u 13:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4