crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 611974

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Ćulum, Bojana; Ledić, Jasminka; Rončević, Nena
Naslov: Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici
( Academics and Community Engagement )
Knjiga: Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu?
Urednik/ci: Ledić, Jasminka
Izdavač: Filozofski fakultet u Rijeci
Grad: Rijeka
Godina: 2012
Raspon stranica:: 53-90
Ukupni broj stranica u knjizi:: 160
ISBN: 978-953-6104-89-5
Ključne riječi: sveučilišni nastavnici, zalaganje u zajednici, radna opterećenost sveučilišnih nastavnika, akademsko zalaganje, političko zalaganje, povezanost akademskih djelatnosti
( academics, community engagement, academics' working overload, academic engagement, political engagement, interconnection of academic functions )
Sažetak:
Autorice analiziraju podatke prikupljene u okviru projekta “Changes in Academic Profession - CAP”, koje je tijekom 2007. i 2008. godine provedeno u Nizozemskoj, Njemačkoj, Finskoj, Italiji, Norveškoj, Portugalu i Velikoj Britaniji, a tijekom 2010. i 2011. godine, u okviru projekta “The Academic Profession in Europe: responses to societal challenges - EUROAC”, u Austriji, Švicarskoj, Irskoj, Poljskoj i Hrvatskoj, na ukupnom uzorku od 17, 745 nastavnika/ispitanika. Budući da upitnik korišten u istraživanju nije uključivao zaseban dio o akademskoj djelatnosti zalaganja u zajednici – autorice su analizirale različite elemente iz upitnika koji se podvode pod pojam 'zalaganja u zajednici'. Iscrpnom statističkom analizom autorice pokazuju da nastavnici - bez obzira na njihov status ili pripadnost instituciji (sveučilišta/druge institucije visokog obrazovanja) - najviše vremena posvećuju nastavnim i istraživačkim aktivnostima, a znatno manje vremena posvećuju aktivnostima zalaganja u zajednici. Veća je vjerojatnost da će se nastavnici uključiti u one djelatnosti zalaganja u zajednici koje su povezane s nastavom i istraživanjem, nego u one orijentirane prema politici ili prema organizacijama civilnoga društva i projektima u (lokalnoj) zajednici. Ipak, bez obzira na brojna ograničenja i izazove djelatnosti zalaganja u zajednici, mnogi nastavnici imaju pozitivne stavove o važnosti ove akademske djelatnosti i dijele pozitivno stajalište u vezi s primjenom akademskog znanja, kao i s njihovom profesionalnom obvezom da primjene svoje znanje u pokušaju pružanja odgovora na potrebe i probleme u zajednici i društvu. Međutim, analiza podataka prikupljenih u dvanaest europskih država jasno pokazuje da tradicionalne temeljne (akademske) funkcije nastave i istraživanja jasno dominiraju u akademskoj profesiji, pri čemu je funkcija zalaganja u zajednici ipak još uvijek na margini njezina interesa.
Projekt / tema: 009-0000000-0931, 066-0661686-1121
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: bculum@ffri.hr (bculum@ffri.hr), 15. Sij. 2013. u 14:49 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4