crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 620760

Zbornik radova

Autori: Lučić, Krunoslav
Naslov: Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli
( Stylistic aspects of classical and modernist Croatian feature film at the festival in Pula )
Izvornik: 60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film / Gilić, Nikica i Vidačković, Zlatko (ur.). - Zagreb : Matica hrvatska , 2013. 57-80 (ISBN: 978-953-341-004-3).
Skup: 60. godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 19.01.2013.
Ključne riječi: filmski stil; Pula; filmski festival; klasični stil; modernistički stil; hrvatski igrani film; stilistika
( film style; Pula; film festival; classical style; modernist style; croatian feature film; stylistics )
Sažetak:
Rad obrazlaže stilističke aspekte pojedinih hrvatskih igranih filmova koji su bili nagrađivani na Festivalu igranog filma u Puli, ali i onih filmova koji su, usprkos ugledu i prethodno već prepoznatoj i nagrađivanoj poetici svojih autora/redatelja, naišli na lošiji recepcijski obzor, poput Mimičinog filma Kaja, ubit ću te! (1967). Nagrađivani filmovi s početka djelatnosti Festivala u Puli 1950-ih, poput Bauerova filma Ne okreći se sine (1956), Hanžekovićeva Svoga tela gospodar (1957), Tanhoferova H-8... (1958) itd., pokušavaju se smjestiti u širi povijesno-poetički kontekst klasičnih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu, dok se nagrađivani filmovi druge polovice 1960-ih, poput Mimičina Prometeja s otoka Viševice (1965) i Ponedjeljka ili utorka (1966) te Babajine Breze (1967), ali i nenagrađenog i (gledateljski) loše prihvaćenog filma Kaja, ubit ću te! (1967), pokušavaju smjestiti u opći povijesno-poetički kontekst modernističkih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu. Pritom se alati za utvrđivanje i problematiziranje pojma stilske konfiguracije pojedinih filmova izravno oslanjaju na istraživačke i konceptualne prakse američkih filmologa Noëla Carrolla i Davida Bordwella koji su razvili specifičan funkcionalno- stilistički pristup proučavanju filmskoga stila. Njihov se pristup zatim pokušava primijeniti na dva nagrađena (Ne okreći se sine i H-8...) i jedan nenagrađeni film (Kaja, ubit ću te!).
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 130-2641300-1032
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Znanost o umjetnosti
Upisao u CROSBI: Krunoslav Lučić (klucic@ffzg.hr), 5. Ožu. 2013. u 18:52 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4