crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 623206

Zbornik radova

Autori: Lučić, Krunoslav
Naslov: Figure ideološkog viška u tranzicijskom hrvatskom igranom filmu
( Figures of ideological excess in transitional Croatian feature film )
Izvornik: Facing the Present: Transition in Post-Yugoslavia / Hansen-Kokoruš, Renate (ur.). - Hamburg : Verlag Dr. Kovač , 2014. 121-135 (ISBN: 978-3-8300-7380-2).
Dio CC časopisa: NE
ISSN: 2195-593X
Skup: Facing the present: transition in post-yugoslavia - the artists' view
Mjesto i datum: Graz, Austrija, 20-23.3.2013.
Ključne riječi: tranzicija; hrvatski igrani film; ideologija; elipsa; postjugoslavensko razdoblje
( transition; croatian feature film; ideology; ellipsis; post-yugoslav period )
Sažetak:
Rad obrazlaže različite teme, motive, narativne postupke i ideologije koje se javljaju u razdoblju posljednjeg desetljeća 20. stoljeća i prvog desetljeća 21. stoljeća u hrvatskom igranom filmu. Osobita se pozornost pridaje dvama modelima oblikovanja narativnog filmskog svijeta u kojima pojedine figure bivaju permanentno izostavljene, neizravno tematizirane ili napadno uključene u ideološki imaginarij priče određenog filma. Jedan model oblikovanja filmske priče tako se može kvalificirati kao model ekskluzije narativnog viška u kojem se ključni sastojci priče, koji čine njezinu jezgru, neprestano iz nje nastoje isključiti na temelju svojeg ideološkog statusa. Takav je primjer figura djeteta stranog etničkog podrijetla u filmu Ognjena Sviličića Oprosti za kung fu (2005) koja figurira kao „strano tijelo“ uspostavljenih normativnih odnosa ruralne zajednice te narušava njezinu društvenu dinamiku. Drugi model oblikovanja filmske priče može se kvalificirati kao model inkluzije narativnog manjka u kojem se ključni sastojci priče, koji također čine njezinu jezgru, neprestano u nju nastoje uključiti iako su i vizualnom i (djelomično) narativnom elipsom iz nje izostavljeni. Takav je primjer figura ratnog zločina u filmu Zvonimira Jurića i Gorana Devića Crnci (2009) koja je naznačena tek aluzijom, ali koja čini središte oblikovanja filmskog zapleta te središte problematike razvoja i odnosa sudbinâ likovâ.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (in extenso)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 130-2641300-1032
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Znanost o umjetnosti
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: Krunoslav Lučić (klucic@ffzg.hr), 25. Ožu. 2013. u 12:35 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4