Hrvatska znanstvena bibliografija (CROSBI)



Pregled bibliografske jedinice broj: 631405

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Sučić, Goran; Lovrinčević, Maja
Naslov: Glazboterapija i dijete s posebnim potrebama
( Music therapy and children with special needs )
Knjiga: Glazbena pedagogija u svijetu sadašnjih i budućih promjena 3
Urednik/ci: Vidulin-Orbanić Sabina
Izdavač: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad: Pula
Godina: 2013
Raspon stranica:: 537-551
Ukupni broj stranica u knjizi:: 637
ISBN: 978-953-7498-65-8
Ključne riječi: dijete s posebnim potrebama, glazoterapija, roditelji, učitelji, umjtnost
( art, children with special needs, music therapy, parents, teachers )
Sažetak:
Mnoga istraživanja pružaju nam snažne dokaze o važnosti glazbe u poticanju raznih aspekata razvoja djece. Stoga se velika važnost pridaje glazbenoj edukaciji i doživljaju u predškolskim ustanovama te u nižim razredima osnovne škole. Upotrebom kreativne terapije, odnosno uporaba umjetnosti poput glazbe, likovno-vizualnog izražaja, plesa, drame, lutkarstva, priče i drugih kreativnih procesa unaprijeđuje zdravlje i brži oporavak, kao i poboljšanje kvalitete života u specifičnim okolnostima. Specifične terapije ovog oblika su glazbena terapija, vibroakustička i art terapija. Umjetnost dobiva titulu suvremenog psihologa, psihijatra i odgajatelja, jer umjetnost uvelike utječe na naše živote. Dopustimo umjetnosti da nas vodi ka boljem i zdravijem životu. Teoretski dio rada izvršenom analizom relevantne literature i postignuća kod nas i u svijetu približava problematiku glazboterapije, njenih pojavnosti kroz integrirani razvojni kurikulum. Integririrani procesi podrazumjevaju uključivanje i drugih umjetničkih područja s kojim će se kvalitetnije ostvarivati uključivanje učenika s posebnim potrebama u redovni rad gdje dijete svladava redovne ili prilagođene programe uz primjenu individualiziranih postupaka u radu. Kroz empirijski dio rada, uz postavljenje predmeta i problema istraživanja, postavljeni su opći i posebni ciljevi istraživanja kao i četiri hipoteze. Ispitanici u ovom istraživanju su roditelji, učitelji i učenici razredne nastave koji su iznijeli različite stavove prema glazboterapiji u nižim razredima osnovne škole U istraživanju je sudjelovalo ukupno 316 ispitanika, od toga 184 učenika, 112 roditelja i 20 učitelja.
Izvorni jezik: eng
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Goran Sučić (gsucic@ffst.hr), 1. Lip. 2013. u 15:44 sati
Napomene:
Izvorni znanstveni rad