crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 633052

Časopis

Autori: Jevtić, Bisera; Zloković, Jasminka
Naslov: Povezanost partnerskog stila vaspitanja sa razvojem prosocijalne ličnosti
( Linkage partnership style of education to develop pro-social personality )
Izvornik: Pedagogija (0031-3807) 67 (2012), 4; 546-555
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: porodica; škola; partnerski stil; prosocijalno ponašanje; nastavnici
( family; school; partnership style; prosocial behavior; teachers )
Sažetak:
Posmatrajući trenutni društveni kontekst u kome živimo, možemo uočiti svojevrsni paradoks. Naime, na jednoj strani brojne društveno-političke turbulencije koje prate jedno tranziciono društvo kao što je naše produkuju poremećen sistem vrednosti, krizu morala, apatiju, beznađe, agresivnost i različite vidove netrpeljivosti, što može biti prepreka ispoljavanju pozitivnog socijalnog ponašanja. Sa druge strane, pozitivni oblici ponašanja kao što je pro-socijalno ponašanje, altruizam, najpotrebniji su u teškim vremenima, što pokazuju primeri solidarnosti u vanrednim okolnostima. To implicira potrebu permanentnog i kontinuiranog rada na razvijanju 'pomažućih' oblika ponašanja. Međutim, s obzirom na znatnu rasprostranjenost agresivnog i drugih negativnih oblika ponašanja, sve je veća potreba za protivtežom u čijoj osnovi će se nalaziti pozitivni oblici ponašanja kao što su: pomaganje, deljenje, solidarnost, razumevanje i sl. U ovom radu autorke polaze od pretpostavki o prosocijalnosti, a zatim istraživački dovode u vezu uverenost u međusobnu uslovljenost i povezanost prosocijalnog ponašanja učenika i nastavnika kao i stavove nastavnika i učenika o značaju partnerskog stila vaspitanja u cilju podsticanja prosocijalnog ponašanja ličnosti. Podaci dobijeni ovim istraživanjem u skladu su sa teorijskim činjenicama, ali i sa pretpostavkom da nastavnici demokratskim vaspitnim stilom podstiču prosocijalno ponašanje učenika. Faktorizacija mernih varijabli ukazuje na to da bi trebalo pojačati svest nastavnika o plemenitim pretpostavkama prosocijalnosti, što je dobar uput za novo istraživanje.
Projekt / tema: 009-0000000-1429
Izvorni jezik: srpski
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Povezanost partnerskog stila vaspitanja sa razvojem prosocijalne ličnosti
Upisao u CROSBI: Jasminka Zloković (jzlokovic@ffri.hr), 14. Lip. 2013. u 11:40 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4