crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 647310

Disertacija

Autor: Debeljak, Josipa
Naslov: Prikaz obitelji u dječjim slikovnicama za djecu predškolske dobi
( A family study in preschool children book )
Vrsta: završni rad - diplomski/integralni studij
Fakultet: Filozofski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Rijeci
Mjesto: Rijeka
Datum: 18.09.
Godina: 2013
Stranica: 88
Mentor: Zloković, Jasminka
Ključne riječi: obitelj; obitelj u slikovnicama za djecu predškolske dobi; tradicionalne i suvremene obitelji
( family; family in preschool children book; traditional and modern families. )
Sažetak:
U radu se ispitivala problematika potpune i nepotpune obitelji, zastupljenost tradicionalnih obiteljskih vrijednosti u odnosu na suvremene te tradicionalna uloga pojedinih članova u obitelji. Analizirano je sedamnaest slikovnica hrvatskih autora u periodu od 1997. do 2013. godine za djecu predškolske dobi. Rad se bavi proučavanjem sadržaja vezanih uz obitelj, obiteljske vrijednosti te ulogu roditelja u odgoju i socijalizaciji djece s obzirom da su slikovnice izvor dječjih edukativnih spoznaja o sebi i drugim ljudima. Rezultati istraživanja pokazuju kako su u slikovnicama najčešće prikazane tradicionalne obitelji s oba roditelja koja žive u bračnoj zajednici sa tradicionalnom podjelom uloga između njezinih članova, otac ekonomski brine za obitelj, a majka vodi brigu za djecu i obavlja kućanske poslove. Socijalizacija djece odvija se izvan obitelji u obrazovnim ustanovama i kroz druženje sa vršnjacima. Slikovnice prenose sliku tople obitelji čija je funkcija pružanje ljubavi i sigurnosti. Prikazani su članovi šire obitelji, najviše baka i djed koji imaju važnu ulogu u obitelji, pomažu u odgoju kada su roditelji zaposleni. Potvrđeno je da majke u odnosu na očeve provode više vremena u različitim aktivnostima s djecom, a socio-ekenomski status u slikovnicama ističe se kao pozitivan.
Projekt / tema: 009-0000000-1429
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Jasminka Zloković (jzlokovic@ffri.hr), 14. Lis. 2013. u 15:40 sati
Napomene:
This paper is about complete and incomplete families, number of traditional family values in comparison with modern and traditional roles of each family member. Seventeen books by Croatian authors from 1997 to 2013 that are written for preschool children were analyzed. The paper studies everything associated with family, family values and parents’ roles in education and socialization of their children considering that books are the source of kids’ educational knowledge about themselves and others. Research shows that books mostly present traditional families with both parents living in a marriage with the most common roles for every member ; father takes care of family economically while mother does all the house work and raises children. Kids socialize outside of the family in educational institutions and through other kids their age. Books give away a picture of a warm family by giving love and safety to all the members. They also show wider family, usually grandparents who have important role in family, they help with raising children when parents are too busy. It is confirmed that mothers spend more time in different activities with their children than fathers ; socio-economic status is emphasized as positive in books.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4