Izdavač: FF-press, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Godina: 2013
Stranica: 270
ISBN: 978-953-175-460-6
Ključne riječi: Miroslav Krleža; Glembajevi; Agram; 1913.; 2013.
( Miroslav Krleža; Glembays; Agram; 1913; 2013 )
Knjiga je podijeljena u poglavlja: Uvod, Osobe: Tko su Glembajevi, Čin prvi: Kako smo vidjeli Krležinu dramu, Čin drugi: Tekst predstave i pripreme za predstavu, Čin treći: Kako smo osmislili našu predstavu?, Nadopuna prvoga čina: Tekstovi o raspadu identiteta i obitelji, Pismo Krleži, Zahvale, Indeks fotografija i ilustracija, Sažetak i ključne riječi, Umjesto zaključka. Struktura knjige slijedi strukturu Krležine drame Gospoda Glembajevi. Kao fenomenološka studija, studija slučaja i sinteza projekta u nastajanju prikazuju se rezultati višegodišnjega proučavanja Krležine osobnosti i djela iz rakursa imagologije, književne kritike, povijesti, povijesti umjetnosti, jezikoslovlja, teatrologije, sociologije, antropologije, komparatisitke i kroatistike. Fokus se stavlja na dramu Gospoda Glembajevi i poveznicu s Krležinim Legendama i prozom o Glembajevima. Kreće se u dramaturšku, redateljsku, glumačku, glazbenu i likovnu te vizualno-auditivnu analizu koja prethodi nastanku kazališne predstave Gospoda Glembajevi koja je premijerno prikazana u Zagrebu, u Zagrebačkom kazalištu lutaka, u profesionalnom kazalištu, 25. veljače 2013., te imala niz repriza i gostovanja, vrhunac doživjevši u Dubrovniku, u palači Sponza, 16. srpnja 2013. godine. Iznimno je istaknuta bila i svečana izvedba u zagrebačkoj Mimari, na Krležin rođendan, 7. srpnja 2013. Ovaj je projekt prepoznat kao najbolji na Sveučilištu u Zagrebu te je dobitnik Rektorove nagrade u akademskoj godini 2012./2013. Završni dio projekta i knjige čini istraživanje raspada identiteta i obitelji utemeljeno na Krležinu djelu, na predstavama u hrvatskim kazalištima i na filmovima o toj problematici. Knjiga i predstava svjedoče o povezanosti Krležina i našega Agrama, u konkretnom značenju i u višeslojevitu spoju egzistencije i povijesti u simboličnih stotinu godina koje povezuje radnju drame Gospoda Glembajevi (1913.) i godinu objavljivanja knjige i nastanka predstave (2013.).
Projekt / tema: 138005
Kategorija: Znanstvena
Filologija,Znanost o umjetnosti