Izdavač: HAZU/Književni krug Split
Grad: Zagreb/Split
Godina: 2012
Raspon stranica:: 171-218
ISBN: 978-953-154-183-1
Ključne riječi: prostor, sociolingvistički prostor, govorni činovi, govorne situacije, representacijski prostori, režija, gluma, Gavella
U ovome radu se bavimo korelativnim pojmovljem vezanim uz koncept prostornosti u Gavellinoj teoriji ; nudimo tipološku razradu prostornosti i nastojimo otkriti kakve poticaje za istraživanje u izvedbenoj praksi danas nude Gavellini uvidi u prostore izvedbe. Prostore izvedbe promatramo od “jezičke člankovitost” u glumi kao “člankovite strukture prostora”(Jhering, Gavella), preko analize sociolingvističkih prostora koji se otvaraju iz analize “govorne situacije” (Gavella), odnosno govornih činova i njihove intencije, do lingvističke performativnosti kakva bi danas odgovarala Mental Spaces teoriji (Fouconier, M. Turner). Osim “unutrašnjim prostorima doživljavanja” (Gavella) i njihovimizvedbenim potencijalom, bavimo se i dinamizmom razmjene na relacijskom prostoru (prostoru “suigre”) između glumačkog fenomena kao strukturno determiniranog sistema i medija s kojim je u razmjeni, a koji je također strukturno determiniran socijalni sistem. Naposlijetku nalazimo poticaj u Gavellinim analizama dramskog prostora i scenskoga prostora iz dramaturškog i režijskog motrišta, pri čemu uzimamo u obzir i važnost Gavellinih režijskih uvida u prostornost teatarske zgrade. Zanimljiva je i Gavellina analiza kulturnih i u najširem smislu društvenih ustanova kao živih, “reprezentacijskih prostora” (Lefebvre) i dinamičkih strukturiranih sistema.
Projekt / tema: 264-1890666-2646
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Ostalo