Naslov: Ivana Lang, hrvatska skladateljica (O 100-toj obljetnici rođenja 1912.-1982.)
( Ivana LANG, croatian composer (On the 100 th anniversary of the birth 1912 to 1982) )
Izvornik: DSP Lucius, Biblioteka Diaes historiae, zbornik "Žene kroz povijest", br.6 (2014)
Status rada: Poslan
Ključne riječi: Ivana Lang; hrvatska skladateljica
( Ivana Lang; croatian composer )
Stota obljetnica rođenja hrvatske skladateljice Ivane Lang (1912.-1982.) potaknula je u većoj mjeri revalorizaciju njezina životnog i skladateljskog opusa. Školovana u Zagrebu i Salzburgu ugradila je u svoj skladateljski opus na osobit način karakteristike nacionalnog (hrvatskog) smjera i neostilova koji su se njegovali u prvoj polovici 20. stoljeća , ne pristajući nikada u potpunosti na avangardne skladateljske trendove šezdesetih godina 20. stoljeća koji su utjecali na suvremenu hrvatsku glazbu. Uvidom u ostavštinu od 110 opusa vokalne, vokalno-instrumentalne, komorne, orkestralne i scenske glazbe pokušavaju se uočiti glavne značajke skladateljstva Ivane Lang. Dnevnici, kao dio ostavštine, pružaju uvid u široke osobne i kulturne interese ove, još nepotpuno valorizirane, hrvatske skladateljice. Rad ima za cilj osvijestiti znanstvenu i širu javnost na pojavnost Ivane Lang kao hrvatske skladateljice koja je svojim opusom izgradila most u povijesti glazbe od Elene Pucić-Sorkočević (Dubrovnik, 18.st.), Dore Pejačević (19./20. st. sjeverna Hrvatska) prema suvremenim hrvatskim skladateljicama kojih je danas sve više. U očekivanju znanstveno- kritičkog promišljanja suvremene muzikologije o vrijednosti i mjestu Ivane Lang u povijesti hrvatske glazbe ovaj rad upućuje na biografske elemente, osobne dnevnike, glavne karakteristike pojedinih opusa te pregled dosadašnje literature o skladateljici koja je svoj doživljaj svijeta vrlo intimno utkala u glazbu i ostavila svoja djela hrvatskoj glazbenoj baštini.
Kategorija: Pregledni
Upisao u CROSBI: Tamara Jurkić-Sviben (tamara.jurkicsviben@ufzg.hr), 20. Stu. 2013. u 21:57 sati