Grad: Osijek
Godina: 2013
Stranica: 263
ISBN: 978-953-56310-6-4
Ključne riječi: Hrvatsko kazalište; hrvatska drama; scenografija; kostimografija; Miroslav Krleža; Srđan Tucić; Ivo Raić; Zlata Kolarić Kišur; Nikola Milan Simeonović
( Croatian theatre; Croatian plays; set design; costume design; Miroslav Krleža; Srđan Tucić; Ivo Raić; Zlata Kolarić Kišur; Nikola Milan Simeonović )
U knjizi je okupljeno deset autoričinih studija o hrvatskoj drami i kazalištu napisanih u razdoblju od 2004. do 2012. godine. Studije su okupljene pod zajedničkim nazivnikom bavljenja dosad slabije istraženim i/ili nedovoljno prepoznatim, pa u određenom trenutku čak i zaboravljenim ili marginaliziranim autorima, djelima, predstavama i kazališnim temama, i to kontekstualiziranjem hrvatskih djela u širi okvir europskih književnih i kazališnih kretanja (scenski đavli u srednjovjekovlju), analiziranjem nedovoljno osvijetljenih djela (Povratak Zlate Kolarić Kišur) ili dijelova kazališnoga opusa pojedinoga autora (na primjer, dramskih ostvarenja glumca i redatelja Nikole Milana Simenovića i njihovih uprizorenja), sagledavanjem tzv. kanonskih djela iz manje poznatih očišta (primjerice, Tucićeva Povratka), propitivanjem kazališnih uspjeha i sudbine dramskih autora i tekstova u različitim recepcijskim uvjetima (kazališna recepcija djela Franka Wedekinda, Tucićeve i Krležine Golgote ili Gervaisove Karoline Riječke) te naposljetku usredotočivanjem ne toliko na književnu koliko na teatrološku raščlambu pojedinih fenomena, s posebnim naglaskom na tumačenje široko shvaćene kazališne likovnosti (uprizorenja nezbiljskoga, likovnost u režijama Ive Raića, kostimi barunice Castelli, scenografije Krležina Kraljeva).
Projekt / tema: 101-2641300-2650
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: Martina Petranović (martina@hazu.hr), 13. Pro. 2013. u 12:56 sati