Godina: 2013
Serija: Muzikološki zbornici
Stranica: 323
ISBN: 978-953-6090-48-8
Ključne riječi: Franjo Ksaver Kuhač; hrvatska glazbena historiografija; južnoslavenska glazbena historiografija; glazbeni identitet; 19. stoljeće; Hrvatska; ideologija
( Franjo Ksaver Kuhač; Croatian musical historiography; South-Slavic musical historiography; music identity; 19th century; Croatia; ideology )
Ova knjiga predstavlja zbornik radova s međunarodnog muzikološkog skupa „Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Glazbena historiografija i identitet“, održanog u povodu stote obljetnice preminuća istaknutog pionira historijske muzikologije, etnomuzikologije i glazbene historiografije u Zagrebu. Prvo tematsko težište skupa i zbornika je artikulirano kao problematizacija poimanja, konstruiranja i pisanja glazbene historiografije kako ju je u svojem opsežnom i složenom opusu oprimjerio na slučaju hrvatske i južnoslavenske glazbene historiografije F. Ks. Kuhač. S obzirom da je Kuhač djelovao pretežno u doba „nacionalnog romantizma“, u kojem su se sličnom ili identičnom problematikom bavile i mnoge druge europske nacionalne muzikologije, bili su uključeni – uz one s temama vezanim uz Kuhača – i drugi prilozi sa sukladnim etničkim i nacionalnim temama, kao i oni koji ovu problematiku obrađuju teorijski i načelno. Pritom su bili uključeni i prilozi koji obrađuju sukladne izvaneuropske sadržaje kao i glazbeno- historiografsku problematiku u najširem rasponu od npr. srednjega vijeka do najnovijega doba. Drugo tematsko težište skupa i zbornika je artikulirano kao pitanje poimanja, stvaranja i utvrđivanja glazbenog identiteta – na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj ili nadnacionalnoj razini – koji na složen i često kontroverzan način ilustrira upravo Kuhačev primjer vlastita laviranja između hrvatskog, južnoslavenskog ili panslavenskog identiteta. Artikulirano je unutar širega tematskog okvira odnosa glazbe i identiteta, koji uključuje procese izražavanja i stvaranja identitetâ glazbom u različitim povijesnim i društvenim uvjetima i s različitim ideološkim pozadinama, s obzirom na etnicitet, većinske i manjinske zajednice, pojedince i kolektiv, spol i rod, profesiju itd.
Projekt / tema: 213-0000000-1033
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: Vjera Katalinić (fides@hazu.hr), 13. Sij. 2014. u 21:14 sati