crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 682458

Časopis

Autori: Konfic, Lucija
Naslov: Odnos teorije i prakse u traktatu Lo spirito Tartiniano [...] Tartinijevog učenika Josipa Mihovila Stratica (1728. – nakon 1782.)
( The relationship between theory and practice in the treatise Lo spirito Tartiniano [...] by Tartini ’s student Giuseppe Michele Stratico (1728 - after 1782) )
Izvornik: Radovi Zavoda za znanstveni rad - Varaždin (0352-9509) 21 (2010); 187-207
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Josip Mihovil Stratico; Lo spirito Tartiniano; Giuseppe Tartini; teorija glazbe
( Giuseppe Michele Stratico; Lo spirito Tartiniano; Giuseppe Tartini; music theory )
Sažetak:
Zadarskoj obitelji Stratico, koja je dala brojne uglednike, pripada i skladatelj Josip Mihovil (Giuseppe Michele) Stratico (1728- nakon 1782). Školujući se u Padovi (studij prava), učio je violinu i kompoziciju kod Giuseppea Tartinija (1692- 1770). Njegov skladateljski opus (od, koliko je za sada poznato, preko 300 djela) namijenjen je gudačkim instrumentima i stilski je blizak Tartiniju i njegovom krugu. U rukopisu su ostala sačuvana i Straticova dva teorijska spisa „Trattato di musica“ i „Lo spirito Tartiniano“ koji se čuvaju u Biblioteci Marciana u Veneciji. S obzirom na Straticovo djelovanje i kao skladatelja i kao praktičnog glazbenika – violinista, ovaj rad nastoji otkriti odnos teorije i prakse u njegovom traktatu „Lo spirito Tartiniano“ (oko 1770) te rezultate uspoređuje s Tartinijevim traktatom „De’ principi dell’ armonia contenuta nel diatonico genere“ (1767) o čijim tezama Stratico - učenik polemizira na način dijaloga sa svojim učiteljem - Tartinijem. Naglasak je stavljen na sličnostima i/ili razlikama u stavovima dvojice primarno praktičnih glazbenika koji su, u skladu sa svojim vremenom, imali potrebu pristupiti glazbi i s teorijskog aspekta. Odnos teorije i prakse Stratico određuje već raspodijelom uloga u dijalogu: Učitelj se jedne strane postavlja kao znanstvenik i ima ulogu branitelja (svojih teorijskih stavova), dok Učenik zauzima poziciju glazbenika praktičara i predstavnik je modernih strujanja. Kroz imaginarni dijalog Stratico otvara samo ona pitanja iz Tartinijevog traktata koja mu se kao prakičnom glazbeniku čine korisna: pitanje tzv. terzo suono kao osnove Tartinijevog sustava, problem male sekste u Šesterostrukom dijatonskom konsonantnom sustavu, izvod dijatonske ljestvice, problem septime u sustavu disonanci i sl.
Projekt / tema: 213-0000000-1033
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Znanost o umjetnosti
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=98308
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odnos teorije i prakse u traktatu Lo spirito Tartiniano [...] Tartinijevog učenika Josipa Mihovila Stratica (1728. – nakon 1782.)
Upisao u CROSBI: Vjera Katalinić (fides@hazu.hr), 13. Sij. 2014. u 23:12 sati
Napomene:
Rad je prezentiran na Međunarodnm znanstvenm skupu Barokna glazba : jučer - danas - sutra, održanom 29.09.2010.g., Varaždin, Hrvatska.



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4