crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 684610

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Šućur, Zoran
Naslov: Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?
( How social pedagogues in Croatia see the social and professional status of their profession? )
Knjiga: Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj
Urednik/ci: Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven
Izdavač: Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakulte
Grad: Zagreb
Godina: 2011
Raspon stranica:: 209-228
Ukupni broj stranica u knjizi:: 305
ISBN: 978-953-6418-68-8
Ključne riječi: socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilježja, Hrvatska.
( Social pedagogy, profession, professionalism, professional features, Croatia. )
Sažetak:
Rad istražuje profesionalni status i prestiž socijalne pedagogije u društvu na temelju percepcija samih socijalnih pedagoga. Socijalna pedagogija aspirira na status profesije, tj. za ovu je disciplinu karakteristična „potraga za identitetom“ i „težnja za profesionalnim statusom“. Povremene rasprave o identitetu socijalne pedagogije mogu se interpretirati u pozitivnom smislu: kao pokušaj ove discipline da adekvatno odgovori na promjene u društvu. Tako je ispitana percepcija stupnja razvijenosti različitih dimenzija (obilježja) socijalne pedagogije (profesionalna znanja i vještine, autonomija, profesionalna organiziranost, etički kodeks, vanjska prepoznatljivost) te je napravljena usporedba društvenog ugleda socijalne pedagogije u odnosu na srodne discipline (psihologija, pedagogija, socijalni rad i sl.). Kako bi se analizirale percepcije profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, provedeno je 2008. godine, u sklopu projekta „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“, istraživanje na uzorku od 194 socijalna pedagoga koji su bili zaposleni u različitim institucijama koje pružaju intervencije različitim skupinama (djeci i odraslima). Istraživane profesionalne dimenzije s obzirom na percipirani stupanj razvijenosti mogu se svrstati u tri skupine. Prvu skupinu čine tri najrazvijenije dimenzije: etički kodeks, praktična djelatnost i korpus teorijskih znanja. Na drugoj je strani skupina od tri najslabije razvijene dimenzije: vanjska prepoznatljivost, društveni ugled i profesionalna organizacija. Između ovih dviju skupina dimenzija nalazi se profesionalni autoritet. Kada su u pitanju mjere unaprjeđenja profesionalnog i društvenog statusa, pozornost treba posvetiti i promicanju profesionalizacije i profesionalizma, koji podrazumijeva: vjerovanje u stručnost, visoki etički i stručni standardi te orijentiranost na uslugu (altruizam). Socijalni pedagozi moraju uključiti svoju ličnost u obavljanje profesionalnog rada, što znači da je povezanost između osobnog i profesionalnog razvoja vrlo važna za karijeru socijalnog pedagoga.
Projekt / tema: 013-0000000-2630
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Dora Dodig (ddodig@erf.hr), 17. Sij. 2014. u 14:07 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4