crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 694154

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Gortan-Carlin, Ivana Paula; Bačić Irena
Naslov: Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost
( Music Textbook in Lower Primary School Teaching and Musical Creativity )
Knjiga: Izobraževanje za 21. stoletje: Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju
Urednik/ci: Hozjan, Dejan
Izdavač: Univerzitetna Založba Annales
Grad: Koper
Godina: 2014
Serija: Knjižnica Annales Ludus
Raspon stranica:: 345-353
Ukupni broj stranica u knjizi:: 8
ISBN: 978-961-6862-74-5
Ključne riječi: glazbena kultura, udžbenici glazbe, kreativnost, dječje pjesme, razredna nastava
( music, music textbooks, creativity, children songs, class teaching )
Sažetak:
U Republici se Hrvatskoj predmet Glazbena kultura tijekom razredne nastave provodi od prvog do trećeg razreda. Sastoji se od četiri nastavna područja: pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. U radu se nastoji odgovoriti na pitanje potiču li udžbenici Glazbene kulture kreativnost ili je koče sadržajem kojega nude. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (NN 2006: 6769), u razrednu nastavu nije potrebno uvoditi notno pismo, glazbeno-teorijske sadržaje, kao ni udžbenike i radne bilježnice jer je glazba „u nižim razredima osnovne škole idealno područje za snažno poticanje pozitivnih emocija, osjećaja pripadnosti, zajedništva i snošljivosti./…/Djeca u razrednoj nastavi neka pjevaju, neka slušaju odabranu glazbu i neka se igraju (ritmiziraju imitirajući učitelja, plešu, kreću se na glazbu, improviziraju, sviraju i sl.).“ Da bi poticali ili podržavali učeničku kreativnost, učitelji razredne nastave trebali bi i sami biti kreativni, a moraju posjedovati i određene glazbene kompetencije. Ovaj se rad temelji na analizi Plana i programa Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske i odobrenih udžbenika koji su u uporabi od školske godine 2010./11. do danas (šk. god. 2013./14.). U analizi su korištene metode komparacije i deskripcije ; uspoređuju se i opisuju sadržaji udžbenika i Nastavnog plana i programa te sadržaji koje navode metodike Glazbene kulture.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Odgojne znanosti,Znanost o umjetnosti
Puni text rada: 694154.GortanCarlin_nakon_recenzije.doc (tekst priložen 15. Tra. 2014. u 19:56 sati)
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: Ivana Paula Gortan Carlin (igcarlin@unipu.hr), 15. Tra. 2014. u 19:56 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4