crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 705131

Disertacija

Autor: Holenko Dlab, Martina
Naslov: Sustav preporučivanja aktivnosti za računalom podržano suradničko učenje
( Recommender system for activities in computer- supported collaborative learning )
Vrsta: doktorska disertacija
Fakultet: Fakultet elektrotehnike i računarstva
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 11.7.
Godina: 2014
Stranica: 175
Mentor: Mornar, Vedran ; Hoić-Božić, Nataša
Ključne riječi: Sustav preporučivanja; e-učenje; računalom podržano suradničko učenje; personalizacija; dizajn učenja; izborne e-aktivnosti; alati Weba 2.0.; razina aktivnosti; savjeti
( Recommender system; e-learning; computer-supported collaborative learning; personalization; learning design; optional e tivities; Web 2.0 tools; activity level; advice )
Sažetak:
Sustavi preporučivanja pružaju podršku korisnicima prilikom pristupa korisnim ili zanimljivim sadržajima. U procesu preporučivanja uvažavaju se individualne karakteristike korisnika, čime se osigurava personalizacija. Tehnike preporučivanja se koriste i u domeni e učenja, no kod većine postojećih sustava skup sadržaja koji se preporučuju je ograničen na nastavne materijale i kolegije u cjelini. Kod suvremenog e-učenja koje pretpostavlja izvođenje suradničkih aktivnosti (e- aktivnosti) različitim alatima postoje i drugi aspekti koje je moguće prilagoditi karakteristikama studenata. Preporuke se tako mogu odnositi na odgovarajuće suradnike ili alate za e aktivnost, savjete kojima će se podržati studenta u njenoj realizaciji, ali i na e aktivnost u cjelini. U doktorskom radu je opisan vlastiti model obrazovnog sustava preporučivanja za personalizaciju izvođenja e aktivnosti koje se realiziraju uz pomoć alata Weba 2.0. Preporuke su namijenjene studentima i grupama te uključuju četiri vrste sadržaja: izborne e aktivnosti, suradnike, alate Weba 2.0 i savjete za povećanje razine aktivnosti. Glavne komponente opisanog sustava su model aktivnosti, podsustav za modeliranje korisnika i podsustav za određivanje preporuka. Modelom aktivnosti se predstavlja planirani tijek aktivnosti e-učenja i sadržaji za preporučivanje. Podsustav za modeliranje sadrži komponentu za prikupljanje podataka o akcijama koje studenti izvršavaju pomoću alata Weba 2.0 te modele studenta i grupe kojima se predstavlja sljedeće karakteristike: preferencije stilova učenja, preferencije alata Weba 2.0, razine znanja i razine aktivnosti. Preporuke se određuju u podsustavu za određivanje preporuka primjenom algoritama koji uključuju pedagoška pravila. Nastavnik modificira navedena pravila u skladu sa željenim pedagoškim pristupom te time upravlja procesom preporučivanja. Opisani model sustava implementiran je kao obrazovni sustav preporučivanja nazvan ELARS (E- Learning Activities Recommender System). Prilikom vrednovanja sustava naglasak je bio na vrednovanju s pedagoškog aspekta. Vrednovanje je izvršeno u nastavnom radu sa studentima pri čemu se utvrdila djelotvornost korištenja sustava u e-kolegijima.
Izvorni jezik: hrv
Znanstvena područja:
Računarstvo
Upisao u CROSBI: Martina Holenko (mholenko@inf.uniri.hr), 14. Srp. 2014. u 08:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4