crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 721573

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Purgar, Krešimir
Naslov: Literature as Film: Strategy and Aestethics of ‘Cinematic’ Narration in the Novel Io non ho paura by Niccolò Ammaniti
Knjiga: New Perspectives in Italian Cultural Studies: The Arts and History
Urednik/ci: Parati, Graziella
Izdavač: Fairleigh Dickinson University Press
Grad: Madison, New Jersey
Godina: 2012
Serija: The Fairleigh Dickinson University Series in Italian Studies
Raspon stranica:: 73-91
Ukupni broj stranica u knjizi:: 307
ISBN: 978-1-61147-566-1
Ključne riječi: Niccolò Ammaniti, talijanska književnost, kognitivizam, subjektivni kadar, film, točka pogleda
Sažetak:
Tekst se temelji na uvidima Gregorya Curriea i Georgea Wilsona koji su nastojali razlučiti slojeve kulturalno uvjetovanih tumačenja filma od onih osobina koje su imanentno filmske ili, kako bi Currie rekao, medium specific. Oni nastoje ustanoviti plauzibilni filozofski i kognitivistički teorijski aparat kako bi se ponudio racionalniji interpretacijski model znatno se udaljavajući i zapravo potpuno oponirajući Deleuzeovom pristupu filmu kao fenomenu čije se pravo značenje krije izvan filma samoga. U tekstu se razmatra roman Ja se ne bojim suvremenoga talijanskog pisca Niccolòa Ammanitija i argumentira da u ovome romanu možemo prepoznati sustavnu književnu prilagodbu onih specifično filmskih postupaka koji su bitni za konvencionalizaciju filmskog značenja, a među njima važno mjesto zauzima ontološki status lika/subjekta filma u odnosu na status gledatelja/promatrača. Kreativna upotreba pozicije i smjera kretanja kamere, te kadriranje vidnog polja neki su od najznačajnijih medium specific alata kinematografske proizvodnje pokretnih slika. Ammanitijeva “snimateljska” tehnika ispisivanja književnog teksta sastoji se od konstantne prisile čitatelja da prvenstveno vizualizira mentalne slike iz ponuđenih opisa, jer autor programatski izostavlja situcije koje se ne daju vizualno i narativno predočiti, poput opsežnih unutrašnjih psiholoških stanja likova ili opisa situacija koje su izvan trenutnog vidokruga likova.
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Znanost o umjetnosti
Puni text rada: 721573.Literature_as_Film_-_Strategy_and_Aesthetics_of_Cinematic_Narration.pdf (tekst priložen 20. Lis. 2014. u 00:29 sati)
Upisao u CROSBI: Krešimir Purgar (kresimir.purgar@ttf.hr), 19. Lis. 2014. u 18:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4