crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 747438

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Galjer, Jasna
Naslov: Ivo Tartaglia kao umjetnički kritičar
( Ivo Tartaglia as an art critic )
Knjiga: Zbirka dr. Ive Tartaglie : djela iz fundusa Galerije umjetnina
Urednik/ci: Majstorović, Božo, Slade, Iris
Izdavač: Galerija umjetnina Split
Grad: Split
Godina: 2014
Raspon stranica:: 69-74
Ukupni broj stranica u knjizi:: 270
ISBN: 953-6901-74-9
Ključne riječi: Ivo Tartaglia, Split, umjetnička kritika, međuratna umjetnost, kulturna povijest
( Ivo Tartaglia, Split, art critique, Interwar period, cultural history )
Sažetak:
U tekstu se razmatra udio Ive Tartaglie u kontekstu kulturne povijesti Splita. Pravnik, odvjetnik, političar, publicist, pokrovitelj, poznavalac i veliki ljubitelj umjetnosti, odvjetak ugledne obitelji s jednom od najdužih genealogija u splitskoj sredini, bio je svjestan pripadnosti elitnoj građanskoj kulturi, a njegovo je javno djelovanje obilježeno promoviranjem kulture.Tartaglinu pripadnost protagonistima herojskog doba hrvatskog modernističkog pokreta na prijelazu stoljeća dokumentiraju njegovi tekstovi objavljeni u programatskom časopisu hrvatske moderne Život. U manifestnim tekstovima artikulira se ultimativni cilj moderne koji se uobličuje u idealu umjetničke slobode i totalnog umjetničkog djela. Brojnim aktivnostima Ive Tartaglie u promoviranju suvremene umjetnosti pripada i djelovanje u splitskom časopisu Sloboda, gdje je (u svojstvu tadašnjeg tajnika stranke) bio urednik od 1906. do 1910. Tartaglini su argumenti ugrađeni u ideološki okvir djelovanja Društva hrvatskih umjetnika „Medulić“ osnovanog krajem 1908. kao slijedeće etape u modernizacijskom procesu institucionaliziranja umjetničke scene. Usprkos postupnom zaoštravanju političkih interesa, Tartaglia će se dosljedno zalagati za suradnju južnoslavenskih nacionalnih entiteta, ideju narodne jugoslavenske umjetnosti i jedinstvenog nacionalnog stila. Njegove likovne kritike, osobito u razdoblju najintenzivnije produkcije, u prvom desetljeću 20. stoljeća, uspostavljaju temeljne standarde pisanja o aktualnoj umjetnosti i umjetnicima te na taj način anticipiraju stoga poziciju kasnijih kroničara splitske likovne scene kao što su Ivo Delalle i Ćiro Čičin-Šain. Štoviše, Tartaglia je u tim formativnim trenucima preuzimao uloge koje se međusobno isprepliću, podjednako se uspješno dokazujući kao ideolog, organizator djelovanja grupa i pokreta, mecena i kolekcionar. Stoga su upravo likovne kritike, jer u njima angažirano i bez distance nastoji artikulirati jezik i pismo u suvremenoj umjetnosti i umjetnicima vlastite sredine, jedan od najintrigantnijih segmenata njegovog kompleksnog javnog djelovanja na području kulture.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Povijest umjetnosti,Znanost o umjetnosti
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: Jasna Galjer (jgaljer@ffzg.hr), 12. Sij. 2015. u 20:27 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4