crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 747933

Časopis

Autori: Tatalović Vorkapić, Sanja; Lončarić, Darko
Naslov: Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece
( The validation of the croatian version of the socio-emotional well-being and resilience scale in preschool children )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 50 (2014), 2; 102-117
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: odgojitelji ; otpornost ; predškolska djeca ; skala opažanja ; socio-emocionalna dobrobit
( observation scale ; preschool teachers ; preschool children ; resilience ; socio-emotional well-being )
Sažetak:
Kontekst ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje vrlo je značajan čimbenik u praćenju, prepoznavanju i poticanju dobrobiti djece. Stoga je osnovni cilj ovog rada bio validacija hrvatske verzije njemačke skale koja je nazvana Ljestvica socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece (LJSEDOPD), te provjera temeljnih deskriptivnih parametara. U istraživanju je sudjelovalo N=112 odgojiteljica koje su primjenom ove skale opažale ukupno N=1792 djece (939 djevojčica i 853 dječaka) prosječne dobi M=4, 89 godine. Odgojiteljice su opažale i procjenjivale ponašanja djece na 6 LJSEDOPD-podljestvica: Uspostavljanje kontakta i socijalne vještine, Samokontrola i promišljenost, Asertivnost, Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom, Orijentiranost na zadatak i Uživanje u istraživanju. Eksploratorna faktorska analiza s Varimax rotacijom rezultirala je ljestvicom koja se sastoji od 5 podljestvica gotovo identične strukture s onima iz originalnog istraživanja uz izuzetak podljestvice Orijentiranost na zadatak, koja nije zadržana. Dobne i spolne razlike u procjenjivanim dimenzijama pokazale su očekivani smjer, tj. značajno povećanje razina svih dimenzija s dobi, te značajno većih razina svih dimenzija kod djevojčica. Utvrđen je specifičan i neočekivani rezultat vezan uz značajan pad u uživanju u istraživanju između trogodišnjaka i četverogodišnjaka. Značajan doprinos ovog istraživanja leži u prilagodbi valjanog mjernog instrumenta čija je primjenjiva funkcija iznimna u radu s djecom predškolske dobi.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Puni text rada: 747933.Tatalovic_Vorkapic_Loncaric_Validacija_hrvatske_verzije.pdf (tekst priložen 12. Vel. 2016. u 10:18 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=193745
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović Vorkapić (sanjatv@ufri.hr), 15. Sij. 2015. u 14:31 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4